اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دستگیری عوامل تبلیغات ضد انتخاباتی طالبان در «بغلان»

پلیس بغلان از بازداشت یک شبکه تبلیغاتی شبه نظامیان طالبان علیه انتخابات در محلی به نام «حسین خیل» شهر «پلخمری» در ولایت شمالی بغلان افغانستان خبر داد.

دستگیری عوامل تبلیغات ضد انتخاباتی طالبان در «بغلان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پلیس بغلان 8 نفر از افراد یک شبکه تبلیغاتی طالبان را با بیش از 200 برگه تبلیغاتی که توسط امارات اسلامی طالبان تهیه شده بود، بازداشت کردند.

این شبکه تبلیغاتی قصد داشتند این برگه‎ها را بین مردم محلی توزیع کنند اما پیش از عملی‌شدن نقشه خود توسط پلیس بغلان بازداشت شدند.

«امین الله امرخیل» فرمانده امنیتی ولایت بغلان در این مورد به رسانه‎ها گفت: پلیس بغلان 8 نفر را با بیش از 200 برگه تبلیغاتی که برای مغشوش ساختن اذهان عمومی تهیه شده بود بازداشت کردند.

وی اضافه کرد: در این برگه‌‎ها نوشته شده بود که مردم باید در محل‎های خود نیروهای امنیتی را هدف قرار دهند و اگر فردی در انتخابات شرکت کند طبق قوانین طالبان مجازات خواهد شد.

وی تصریح کرد که در میان این افراد، شخصی به نام «وزیرگل» از مسئولان شهر پلخمری نیز وجود دارد که برای انجام تبلیغات از مهر و نشان دولتی استفاده می‎کرد.

این فرمانده امنیتی اضافه کرد که این برگه‎ها توسط طالبان و سازمان اطلاعاتی پاکستان ( آی.اس.آی) برای برهم زدن نظم در انتخابات ارسال شده است. 

وی تأکید کرد که این قبیل تبلیغات از سوی مخالفان، تأثیر منفی بر اذهان مردم می‎گذارد و باید جلوی این گونه تبلیغات گرفته شود.

این در حالی است که در روزهای آغازین رقابت‎های انتخاباتی افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور در کابل 2 عامل انتحاری مربوط به «شبکه حقانی» پاکستان را که قصد حمله به محافل انتخاباتی را داشتند دستگیر کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول