اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه مطرح کرد

آغاز ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان/بیستون ‌منطقه‌ای توریستی می‌شود

استاندار کرمانشاه از احداث چند واحد مجتمع پتروشیمی در کنار پالایشگاه آناهیتا خبر داد و گفت: راه‌آهن غرب کشور در سریعترین به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان/بیستون ‌منطقه‌ای توریستی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی ظهر امروز در نشست استانداران سابق و جدید کرمانشاه و استانداران کرمانشاهی کشور اظهار داشت: مردم کرمانشاه هرگز زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران ارشد استان خود را فراموش نخواهند کرد.

رضایی‌بابادی خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر کرمانشاه پس از مشکلات به‌بار آمده از جنگ تحمیلی توانست بار دیگر روی پای خود بایستد به خاطر زحمات استانداران پیشین این استان بوده و قطعا برای ادامه مسیر توسعه استان از تجربیات گران‌بهای آنان استفاده خواهیم کرد.

به گفته استاندار کرمانشاه، استان کرمانشاه در بحث صادرات جایگاه ویژه‌ای را در میان استان‌های کشور به‌خود اختصاص داده و با توجه به ظرفیت‌های بالا و داشتن مرزها و بازاچه‌های متعدد می‌تواند یکی از دروازه‌های صادراتی ایران باشد.

وی با اشاره به صادرات هدف‌گذاری شده 10 میلیارد دلاری از مرزهای استان کرمانشاه، یادآور شد: این رقم پس از بحث و مشورت‌های تخصصی درنظر گرفته شده و با جدیت به‌دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

رضایی‌بابادی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه 1.5 درصد مساحت کشور و 2.8 درصد از جمعیت کل کشور را داراست و 55 درصد از کل صادرات کشور به عراق از طریق کرمانشاه انجام می‌شود که این امر کرمانشاه را صاحب موقعیت ویژه‌ای در غرب کشور کرده است.

*آغاز ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان در آینده‌ای نزدیک

استاندار کرمانشاه مهمترین مرز صادراتی استان را بازاچه پرویزخان عنوان کرد و افزود:  در بازدید اولیه از این بازارچه شاهد مشکلات فراوان آن بودم و دستورات لازم برای رفع و یا کاهش بسیاری از مشکلات صادر و در حال حاضر از شرایط بسیار بهتری برخوردار شده است.

وی با تاکید بر رفع تقریبی مشکلات بازارچه پرویزخان تا ابتدای فصل تابستان سال آینده، اذعان داشت: با ساماندهی این پایانه شاهد افزایش صادرات و همچنین ترانزیت سوخت از این گذرگاه مهم خواهیم بود.

رضایی‌بابادی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را از جمله برنامه‌های کاری خود در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: تقویت صنعت استان از دیگر برنامه‌های مهم است که در جلسات هفتگی با مسئولان پیگیر این امر هستیم.

استاندار کرمانشاه به پالایشگاه آناهیتا به‌عنوان مهمترین پروژه صنعتی استان اشاره کرد و بیان داشت: وزیر نفت بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این پروژه تاکید دارد و در این راستا اقدامات اولیه نیز برای شروع عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی از احداث چند واحد مجتمع پتروشیمی در کنار پالایشگاه آناهیتا خبر داد و ابراز داشت: نمایندگان استان در مجلس با جدیت پیگیری این موضوع هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص پروژه راه آهن غرب، اظهار داشت: تاکنون 90 درصد کارهای زیرساختی این پروژه انجام شده و در آینده نزدیک کار ریل‌گذاری پروژه آغاز و در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد اجرایی شدن راه آهن غرب خواهیم بود.

رضایی‌بابادی سرمایه‌گذاری خارجی سالیان اخیر در استان کرمانشاه را تنها حدود 520 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به شناسایی 50 منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه شناسایی شده است، بیان داشت: ساماندهی کامل بیستون و تبدیل آن به منطقه‌ای توریستی و جهانی، به اعتباری در حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

این مسئول تحقق و اجرای کامل مصوبات رهبری را یکی از بهترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و یادآور شد: برای این مهم بیش از هفت هزار میلیارد تومان اعتبار و 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است که تحقق این ارقام، انقلاب بزرگی در طرح های عمرانی استان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/2700/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول