اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایلام:

رقبات فاقد رابطه استیجاری با اوقاف ایلام شناسایی می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رقبات فاقد رابطه استیجاری با اوقاف ایلام شناسایی می‌شود.

رقبات فاقد رابطه استیجاری با اوقاف ایلام شناسایی می‌شود

سید سجاد حسینی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این دستگاه اجرایی در شهرستان ایلام در نیمه دوم سال 92 راه‌اندازی شده و به دلیل عدم وجود ادارات در شهرستان‌ها، امور اجرایی را عهده‌دار است.

وی ادامه داد: تنظیم و تجدید 125 مورد قرارداد اجاره رقبات موقوفات که نسبت به برنامه مصوب سال 92 حدود 140 درصد رشد نشان می‌دهد بخشی از فعالیت این دستگاه محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شناسایی و انعقاد قرارداد با رقبات فاقد رابطه استیجاری در دستور کار قرار و پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه قرار گرفته است اضافه کرد: رشد عواید موقوفات به میزان 580 میلیون ریال است که نسبت به برنامه مصوب سال 92 به میزان بیش از دو و نیم برابر محقق شده است.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مناسبتی در طول سال مانند طرح بصیرت عاشورایی، برنامه‌های اجرایی هفته وقف و .... در بقاع متبرکه حوزه شهرستان ایلام از دیگر برنامه‌های این دستگاه اجرایی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام گفت:  برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در دو بخش برادران و خواهران و در مقاطع زیر 16 و بالای 16 سال و معرفی نفرات برتر برای شرکت در مسابقات استانی از دیگر برنامه‌های محقق شده اداره اوقاف ایلام است.

وی ادامه داد: تهیه، تنظیم و ثبت برنامه و بودجه سال 1393 برای تعداد 36 بقعه متبرکه و 14 موقوفه در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، که شامل پیش‌بینی منابع و مصارف، برنامه‌های فرهنگی، برنامه عمرانی و برنامه‌های مدیریتی در طول سال 93 از مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: انجام برنامه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقف‌های جدید در قالب راه‌اندازی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»‌ با استفاده از روحانیون مسلط و آگاه و توزیع تعداد 2 هزار بروشور، پخش کلیپ و فضاسازی لازم در این راستا صورت پذیرفته است.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: برنامه‌ریزی و پیگیری ثبت 18 مورد از موقوفات و مساجد شهرستان ایلام، پیگیری جذب اعتبارات دولتی برای مرمت و بازسازی بقاع شهرستان که منجر به اختصاص مبلغ 650 میلیون ریال اعتبار برای کاشیکاری گنبد امامزاده حاج بختیار (ع) و سید محمد (ع) چمن از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام است.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام گفت: نظارت، کنترل و تنظیم اسناد مالی و همچنین اسکن کردن و تسویه حساب با افراد تنخواه بگیر و ارائه اسناد به اداره تحقیق جهت حسابرسی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با دعوت از قاری برجسته بین‌المللی «حامد شاکرنژاد» که با استقبال پرشور مردم به خصوص جوانان در هفته وقف مواجه شد از اهم برنامه‌های این دستگاه در سال 92 بود.

انتهای پیام/2246/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول