اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

بازدید رئیس سازمان اوقاف از بقعه ناصرالحق آمل

حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران عصر امروز از بقعه ناصرالحق در آمل بازدید کردند.

بازدید رئیس سازمان اوقاف از بقعه ناصرالحق آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران از بقعه ناصرالحق در آمل بازدید کردند.

در این بازدید سرپرست سازمان اوقاف از اقدامات انجام شده عمرانی، فرهنگی و مذهبی در این بقعه مطلع شد و حجت‌الاسلام رسول علیخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز گزارشات لازم درباره اقدامات انجام شده را ارائه داد.

به گزارش فارس، بنای بازسازی شده بقعه ناصرالحق نخستین حاکم شیعی در تبرستان چندی پیش در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی ناصر کبیر با حضور علمای کشور یمن و دیگر کشورهای اسلامی افتتاح شد.

این آیین با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در مازندران، عضو شورای رهبری حزب‌الله، دبیرکل شورای علمای یمن، علمای برجسته کشورهای یمن، عراق و سوریه، رئیس دانشگاه مجازی لندن و مهمانانی از کشورهای اسلامی، کانادا و ترکیه همراه بود.

مراسم کلنگ‌زنی بازسازی این بقعه از بهمن سال گذشته با حضور رئیس سازمان اوقاف کشور آغاز شد و ساختمان جدید آن در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری رسید.

این بقعه در فضایی به مساحت 509 متر مربع زیر بنا در فضای پیرامونی و محیطی باز به مساحت حدود هشت هزار متر با حفظ میراث فرهنگی با هزینه حدود هشت میلیارد ریال مرمت شد.

این بقعه محل دفن «حسن بن علی ناصر الکبیر» معروف به «اطروش» بنیانگذار حکومت علویان در منطقه شمال ایران اسلامی بوده که در سال 305 هجری قمری وفات کرد و در محله پایین بازار شهر آمل دفن شد.

بقعه ناصرالحق شصتمین اثر ثبت‌شده تاریخی در فهرست آثار ملی کشور است.

انتهای پیام/86012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول