اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اعلام کرد

امدادرسانی اورژانس 115 خراسان جنوبی به 48 هزار نفر

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مأموران اورژانس 155 استان به 48 هزار و 566 نفر امدادرسانی کرده‌اند.

امدادرسانی اورژانس 115 خراسان جنوبی به 48 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا آذرکیش پیش از ظهر امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 هزار و 10 مأموریت توسط اورژانس 115 خراسان جنوبی انجام گرفته است.

وی با بیان این‌که از این تعداد 24 هزار و 715 مورد شهری و 19 هزار و 814 مورد نیز جاده‌ای بوده است، تصریح کرد: تعداد مأموریت‌های اورژانس 155 استان نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

انتقال 6706 مجروح تصادفی به بیمارستان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: مأموران اورژانس 155 استان طی این مأموریت‌ها به 48 هزار و 566 نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند.

آذرکیش از انجام 40 هزار و 165 مأموریت غیر تصادفی طی این مدت خبر داد و افزود: طی این مأموریت‌ها به 40 هزار و 677 نفر خدمت‌رسانی شده است.

وی اذعان داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 825 مأموریت تصادفی توسط مأموران اورژانس 115 استان انجام شده که طی این مأموریت‌ها به 8 هزار و 299 نفر امدادرسانی شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در مأموریت‌های تصادفی 6 هزار و 706 نفر به بیمارستان منتقل شدند، متذکر شد: تعداد 304 نفر از مجروحان این حوادث نیز در همان محل حادثه درمان شدند

بیشترین مأموریت‌ها مربوط به بیماران قلبی بود

آذرکیش یادآور شد: در مأموریت‌های غیر تصادفی نیز 21 هزار و 271 نفر به بیمارستان منتقل و 10 هزار و 206 نفر نیز درمان در محل شدند.

وی میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار در مأموریت‌های شهری را 4 دقیقه و 13 ثانیه عنوان کرد و گفت: در مأموریت‌های جاده‌ای نیز این زمان به 8 دقیقه و 43 ثانیه رسیده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: به دلیل شرایط ترافیکی استان و اعمال برخی از برنامه‌های مدیریتی این زمان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

آذرکیش بیشترین مأموریت‌های اورژانس استان را مربوط به بیماران قلبی ـ عروقی دانست و افزود: از مجموع مأموریت‌های اورژانس استان 3 هزار و 136 مورد مربوط به بیماران قلبی بوده است.

تماس 20 هزار مزاحم تلفنی از بیرجند با اورژانس

وی از همکاری 320 نفر در پایگاه‌های اورژانس استان خبر داد و گفت: از این تعداد 240 نفر نیروی دولتی و 80 نفر نیز نیروهای شرکتی هستند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بیشترین مأموریت‌های اورژانس استان طی این مدت مربوط به شهر بیرجند بوده است.

آذرکیش با اشاره به این‌که امسال تعداد 20 هزار و 48 مزاحم تلفنی از تلفن‌های همگانی بیرجند با مرکز اورژانس تماس گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: مزاحمان تلفنی باید در نظر داشته باشند که اشغال بودن حتی یک دقیقه‌ای تلفن این مرکز می‌تواند جان یک نفر را به خطر اندازد.

وی از همه مردم خواست تا در صورت وقوع حادثه، در نخستین مرحله با مأموران اورژانس تماس و با حفظ خونسردی به همه سؤالات همکاران ما در مرکز پاسخ دهند تا مأموران ما بتوانند تا زمان رسیدن به محل حادثه راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها منتقل کنند.

انتهای پیام/69022/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول