اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه نکا خبر داد

برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان 12 امامزاده نکا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: امسال طرح آرامش بهاری در جوار آستان 12 امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان نکا اجرا می‌شود که شامل برنامه‌های همچون هفت‌سین قرآنی، ایجاد خیمه‌ها، ایستگاه مشاوره وقف و برنامه‌های فرهنگی است.

برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان 12 امامزاده نکا

حجت‌الاسلام علی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: از کل 12 امامزاده برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان دو امامزاده در داخل شهر و بقیه در روستاهای مختلف شهرستان واقع شدند.

وی در ادامه به حضور چشمگیر مردم در آستان امامزادگان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: حضور در اماکن متبرکه در نکا به یک آیین همیشگی تبدیل شده است و طرح آرامش بهاری تحویل سال نیز همانند سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

سلطانی گفت: این طرح در آستان امامزاده محمود قلعه‌سر، یحیی سیکا،حمزه رضا آبلو، میر مفید آرامگاه، عبدالله اطرب، عبدالله میانگله، زکریا بایع‌کلا، عبدالکریم و عبدالرحیم نوذرآباد، سه تن برما، قاسم سوچلما، امامزاده حسن شهرداری و زین‌العابدین سورک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران و مسافران زیادی بقاع متبرکه را برای ایام نوروز در نظر گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های مناسب و شایسته‌ای طی ایام نوروز اجرا شود تا زائران در جوار اهل بیت(ع) به آرامش روانی و معنوی مناسب دست یابند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: طرح آرامش بهاری شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی غرفه‌های مذهبی فرهنگی، غبارروبی حرم امامزادگان و مزار شهدا، توزیع بروشورهای معرفی بقاع متبرکه میان مسافران و زوار و هماهنگی با نیروی انتظامی برای تامین امنیت زوار است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این اداره آمادگی لازم را برای پذیرایی دارد و برپایی سفره هفت سین یکی از برنامه‌هایی است که در ایام نوروز در آستان امامزادگان صورت می‌پذیرد.

سلطانی با اشاره به حضور 12 روحانی بومی در این طرح‌ها یادآور شد: پنج روحانی اعزامی از قم نیز در طرح آرامش بهاری نکا فعال می‌شوند.

وی اضافه کرد: غرفه پاسخگویی به سئوالات مذهبی و شرعی با حضور روحانیون بومی و غیربومی، ادعیه‌خوانی، برنامه‌های عبادی همراه با سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه سال نو، برپایی ایستگاه صلواتی و خیمه معرفت و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های متنوع طرح آرامش بهاری است.

سلطانی افزود: هم‌اکنون برخی از بقاع متبرکه در شهرستان‌ از محل کمک‌های مردمی در دست بازسازی است و خیرانی که تمایل به همکاری در این امر خیر دارند، می‌توانند به این اداره مراجعه کنند.

انتهای پیام/86002/غ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول