اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

58/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

تمامی جاده‌های گلستان لغزنده است / استفاده از زنجیر چرخ شرط تردد در جاده‎های کوهستانی

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: تمامی جاده‎های استان لغزنده است و تردد در جاده‎های کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکان دارد.

تمامی جاده‌های گلستان لغزنده است / استفاده از زنجیر چرخ شرط تردد در جاده‎های کوهستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا قدمی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص وضعیت جاده‎های استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی جاده‎های استان گلستان لغزنده و در محورهای کوهستانی استان بارش برف را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در محورهای کوهستانی استان شرایط زمستانی حاکم است و تردد در جاده‎های کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است، گفت: در حال حاضر تمامی نیروهای پلیس راه استان فعال هستند و این موضوع را کنترل خواهند کرد و قطعا از تردد خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ هستند، جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان گلستان تصریح کرد: تقاضا دارم با توجه به اینکه وضعیت محورهای کوهستانی استان حاد است، در صورتی که مردم عزیز کار غیرضروری دارند سفر خود را به روزهای آینده موکول کنند اما در صورت ضروری بودن سفر، زنجیر چرخ مناسب خودروی خود را به همراه داشته باشند و نسبت به استفاده از آن اشراف لازم را داشته باشند.

قدمی گفت: ساعت 16 امروز تعدادی خودرو که از سمت شاهرود به گرگان می‎آمدند در محور توسکستان به دلیل به همراه نداشتن زنجیر چرخ دچار مشکل شدند که با امدادرسانی همکاران در پلیس راه و نیروهای هلال‎ احمر مشکل آنها برطرف شد اما این وضعیت در تاریکی هوا خطرناک است و ممکن است مسافران دچار مشکل شوند.

هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت

رئیس پلیس راه استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور خوش‎ییلاق نیز وضعیت به شکل برفی و سایر محورهای فرعی کوهستانی استان هم بارش برف را شاهد هستیم.

قدمی تاکید کرد: تا ساعات گذشته تراکم زیادی در محورهای ورودی استان وجود داشت که در حال حاضر شرایط مناسب‎تر است و شاهد ترافیک روان در این مناطق هستیم.

وی افزود: در بزرگراه‎های استان ترافیک بیشتر است اما به صورت روان جریان دارد و تا به این لحظه آب‎گرفتگی و یا انسداد راه در محورهای استان گزارش نشده و تردد در تمامی راه‎ها در جریان است.

قدمی بیان کرد: طی دو روز گذشته سوانح رانندگی را هم شاهد بودیم که لغزندگی جاده و کم‎تجربگی رانندگان در این تصادفات بی‎تاثیر نبوده و متاسفانه دو مورد آن منجر به فوت شده که علت یکی از تصادفات عدم رعایت حق تقدم بود که به فوت راننده منجر شد.

وی اضافه کرد: سانحه دیگر به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده که با توجه به رخ دادن سانحه در نیمه‌های شب به نظر می‎رسد این موضوع ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی راننده خودرو بوده است

قدمی در پایان ابراز داشت: لازم است رانندگان در سفرهای طولانی به ازای هر دو ساعت رانندگی 10 تا 15 دقیقه استراحت خارج از خودرو را داشته باشند و با کمی راه رفتن از وضعیت رانندگی خارج تا با تجدید روحیه و انرژی به ادامه رانندگی بپردازند تا دچار سانحه خاصی نشوند و سفر خوشی را داشته باشند.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول