اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بهمئی:

علوم پزشکی تنها متولی سلامت مردم نیست

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: علوم پزشکی تنها متولی سلامت مردم نیست.

علوم پزشکی تنها متولی سلامت مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الله دلشاد عصر امروز در نشست شورای سلامت بهمئی ضمن تقدیر از همکاری و هماهنگی‌های همه ادارات در ستاد سفر که تلاش‌های خوبی داشتند، گفت: هرچند نواقص و کمبودهایی وجود داشت، اما باید تلاش شود که در سال آینده این مشکلات و نواقص وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: دو نعمت امنیت و سلامت از حقوق اولیه مردم هستند که دین مبین اسلام نیز درباره این دو مقوله تأکید فراوان دارد و امنیت این نیست که فقط جان و مال مردم را از گزند خطرات حفظ کنیم.

فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: مسئله بهداشت خود بحث امنیتی است و امنیت یک جامعه را فراهم می‌کند و این خود یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه یک جامعه و یک کشور است و اگر در جامعه امنیت و سلامت وجود نداشته باشد آن کشور در زمینه پیشرفت با مشکل مواجه می‌شود.

دلشاد تصریح کرد: بهداشت، سلامت و امنیت به تنهایی توسط شبکه بهداشت و درمان یا یک دستگاه خاصی محقق نمی‌شود؛ بلکه با تلاش همگانی مردم و به خصوص دستگاه‌های اجرایی تحقق می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: برای ارتقای سطح سلامت، بهبود کیفیت و سبک زندگی مردم همه باید تلاش فراوان زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا جامعه سالمی داشته باشیم.

وی اذعان داشت: دولت در بحث اجرای فاز دوم یارانه‌ها یکی از اهداف اصلی خود را اختصاص بخشی از درآمدهای انرژی به بخش بهداشت و درمان مردم جامعه قرار داده است؛ به دلیل اینکه اگر جامعه و کشور سالم نباشند آن کشور توسعه و پیشرفت نمی‌کند.

فرماندار شهرستان بهمئی در زمینه بهداشت و سلامت نیز گفت: اگر آب شرب و آب کشاورزی آلوده وارد چرخه زندگی مردم شود، قطعاً برای بهداشت و زندگی مردم مشکل‌ساز است و نیاز است دستگاه‌های متولی بر روی این قضیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خدابخش چامی‌پور، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی نیز در حاشیه این نشست گفت: در شهرستان بهمئی در چهار نقطه «قبر قیصر»، «گود بن»، «دشت آهو کارند» و «دو پرنظری» معدن غنی با درصد بالای سیلستین وجود دارد و در سفر مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به استان کهگیلویه و بویراحمد، مبلغی جهت احداث کارخانه سیلستین نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل نامعلوم کارخانه‌ای احداث نشده و در حال حاضر معادن سیلستین این شهرستان بهره‌برداری و به صورت خام به کشور چین صادر می‌شود.

چامی‌پور در پایان متذکر شد: انتظار داریم با توجه به اینکه معادن غنی وجود دارد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بهمئی به هر طریق ممکن نسبت به جذب سرمایه‌گذار در احداث کارخانه سیلستین اقدام کنند تا هم موجب توسعه شهرستان بهمئی و هم موجب ایجاد شغل پایدار شود.

انتهای پیام/82018/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول