اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام

برنامه‌های شبکه بهداشت چرام در هفته سلامت تشریح شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت در این شهرستان را تشریح کرد.

برنامه‌های شبکه بهداشت چرام در هفته سلامت تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، شامگاه پنجشنبه نشست شورای سلامت چرام با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام و اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، پیرامون شعار جهانی بهداشت با موضوع «نیش کوچک تهدید بزرگ» و شعار کشوری «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» مطالبی ایراد شد.

مسعود احتشامی در ادامه با بیان اینکه از سال 82 در ایران، شورای انقلاب فرهنگی، هفته سلامت را در تقویم ملی و رسمی جای داد، اظهار کرد: از 18 فروردین تا 24 فروردین هرسال با نام هفته سلامت نامگذاری می‌شود و امسال به دلیل تداخلی که این هفته با موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها پیدا کرد، هفته سلامت به اول تا ششم اردیبهشت موکول شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در ادامه با اشاره به شعار هفته سلامت امسال، به توضیحی در خصوص خود مراقبتی پرداخت و گفت: خود مراقبتی مجموعه فعالیتی است که افراد جامعه به صورت خودآگاهانه و داوطلبانه در جهت تامین و حفظ ارتقاء سلامت انجام می‌دهند.

وی به بیان روزهای نامگذاری شده در هفته سلامت پرداخت و با اشاره به این مطلب که روز اول اردیبهشت با عنوان توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی و روز دوم با عنوان عموم مردم، نیازمند خود مراقبتی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: روز سوم اردیبهشت به نام خانواده، خاستگاه خود مراقبتی، روز چهارم، رسانه‌ها، مروجان خود سلامتی، روز پنجم، نهادها و پایگاه‌های مردمی، کانون‌های خود مراقبتی، ششم اردیبهشت، تیم سلمت، مربیان خود سلامتی و روز آخر، سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی، حامیان خود مراقبتی نامگذاری شده است.

این مسئول، اضافه کرد: با رویکرد آموزش سبک زندگی سالم شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در نظر دارد جهت توانمندسازی گروه‌های هدف شامل نوجوانان و جوانان، عموم مردم با محوریت خانواده به عنوان خاستگاه خود مراقبتی و جلب حمایت و مشارکت نهادها و رسانه‌های جمعی با رویکرد کلان به خود مراقبتی و تیم سلامت، فعالیت‌هایی را در این راستا انجام دهد.

احتشامی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های پیش‌بینی شده در چرام اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی، برپایی دو پایگاه سنجش سلامت جهت اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون و قندخون و اندازه‌گیری فشارخون نمازگزاران در نماز جمعه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده شبکه بهداشت و درمان چرام در هفته سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، چاپ شعارهای بهداشتی در سربرگ نامه‌های اداری، برگزاری کلاس‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت در طول هفته در مدارس، نصب بنر و پارچه با شعارهای بهداشتی در روستاها به منظور فرهنگ‌سازی سلامت و برپایی مراسم نمادین زنگ سلامت در اولین روز از هفته سلامت را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در چرام ذکر کرد.

انتهای پیام/82002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول