اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۱۴ مارس: عربستان از کاندیداتوری «جعجع» استقبال می‌کند

منابع جریان «۱۴مارس» لبنان تاکید کردند که عربستان سعودی از کاندیداتوری رسمی«سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» در انتخابات ریاست جمهوری لبنان استقبال می‌کند.

۱۴ مارس: عربستان از کاندیداتوری «جعجع» استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه «الدیار» لبنان، منابع آگاه جریان 14 مارس با اعلام این مطلب تاکید کردند که چند مقام مسئول عربستان سعودی مواضع جعجع را ثابت و تغییر ناپذیر در قبال تحولات سیاسی داخلی،‌ منطقه‌ای و یا بین‌المللی می‌دانند.

این گزارش حاکی است که ریاض، جعجع را فردی می‌داند که در تایید مواضع ریاض و همچنین در مخالفت با مشارکت در کابینه با حضور «حزب الله» ثابت قدم می‌داند. این امر بر خلاف برخی گروه‌های منطقه است که پیش از این به ریاض نزدیک بوده ولی بعدها در برخی از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات سوریه، رویکرد مخالف با عربستان سعودی را در پیش گرفتند.

به گفته منابع 14 مارس، ریاض رسیدن جعجع به ریاست جمهوری لبنان را به سود خود می‌داند زیرا وضعیت عربستان در منطقه را در دو زمینه تقویت خواهد کرد. نخست اینکه یک طرف جدید در مذاکرات با ایران ایجاد می کند و دیگر اینکه عربستان سعودی را در رویارویی دوباره با نظام سوریه یاری می‌دهد...ولی این امر به معنی اتخاذ تصمیم نهایی عربستان سعودی در قبال رقیبان جعجع که همواره به دنبال کسب رضایت ریاض هستند، نمی‌باشد.

انتهای پیام/+.ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول