اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

گنبدکاووس تامین‌‏کننده چوب شرکت صنعت چوب شمال می‏‌شود

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس می‌توانند تامین کننده چوب شرکت صنعت چوب شمال باشد.

گنبدکاووس تامین‌‏کننده چوب شرکت صنعت چوب شمال می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی صبح امروز در نشست مشترک با مدیر عامل شرکت چوب شمال که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت نئوپان کشور است، اظهار داشت: کاشت درخت با هدف تولید چوب، صنعتی پاک با درآمدزایی بیشتر برای مردم است. 

وی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس می‌توانند تامین کننده چوب کارخانه شرکت صنعت چوب شمال باشد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس این طرح را دارای صرفه اقتصادی و توجیه برای شهرستان برشمرد که می‌تواند با حمایت شهرداری انجام شود.

حمیدی با اشاره به سطح  بالای آب در شهر گنبدکاووس گفت: این شهر قابلیت کاشت انواع درخت برای تولید چوب را دارد و این صنعت با کمترین زحمت بیشترین اثر را در توسعه اقتصادی شهرستان خواهد داشت و در عین حال به حفظ خاک و آب و هوای سالم کمک می‌کند.

وی خواستار تهیه طرحی برای کاشت نهال توسط شرکت چوب شمال شد و افزود: براساس این طرح با کاشت درخت می‌توان به درآمد شهرداری و اقتصاد اقشار مختلف مردم هم کمک کرد و در این راستا باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

حمیدی حاشیه جاده‌ها و زمین‏های درون شهر و روستاهای بخش مرکزی و «داشلی‏برون» را مستعد کاشت درخت و تولید چوب دانست و گفت: باید در این خصوص اقدامات و بررسی‏های لازم انجام شود و از ظرفیت‏های شهرستان برای کاشت نهال استفاده شود. 

90 درصد نئوپان تولیدی کشور صرف مصرف داخلی می‌شود

مدیر عامل کارخانه نئوپان در این نشست از آمادگی این شرکت برای خرید چوب تولیدی شهرستان و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد که در زمینه کاشت نهال و تولید چوب فعالیت می‌کنند.

مسلم فدایی با بیان آنکه 90 درصد نئوپان تولیدی کشور صرف مصرف داخلی می‌شود و تنها 10 درصد آن صادر می‌شود این صنعت را ظرفیت قوی منطقه توصیف کرد که می‌توان با تولید چوب بیشتر و استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات آن را شکوفا کرد و به اقتصاد منطقه کمک شایانی کرد.

انتهای پیام/2307/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول