اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

18 هزار اقلام متبرک در هفته‌های فرهنگ رضوی توزیع می‌شود

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به توزیع 18هزار اقلام متبرک در هفته‌های فرهنگ رضوی گفت: 500 اثر برگزیده دوره‌های پیشین جشنواره در تمامی رشته‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

18 هزار اقلام متبرک در هفته‌های فرهنگ رضوی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به این خبر گفت: سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در چهار استان کشور شامل کرمانشاه، کرمان، اردبیل و قزوین توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی از روز شنبه 20 تا 26 اردیبهشت ‌ماه در کرمانشاه آغاز می‌شود، سپس از 3 تا 9 خرداد در کرمان و جنوب کرمان، از 16 تا 22 مرداد در اردبیل و از 29 مرداد تا 7 شهریور در استان قزوین برگزار می‌شود.

جعفری هدف از برگزاری این هفته‌ها را کمک به ارتقاء کیفی برنامه‌ها، آثار و تولیدات جشنواره امام رضا(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: سعی شده تا استان‌های محدودتری در هفته‌های فرهنگ رضوی مشارکت داشته باشند تا امکان حمایت حداکثری از برنامه‌های آنان وجود داشته باشد، به همین منظور علاوه بر آثار برگزیده یازده دوره قبلی جشنواره در تمام رشته‌های هنری، ادبی و پژوهشی، 18هزار اقلام متبرک نیز به استان‌های برگزارکننده ارسال می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تأکید کرد: راهبرد اصلی برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی آن است که فرهنگ و معارف رضوی در طول سال در کشور جریان یابد و بدین ترتیب هفته‌های فرهنگ رضوی به «دهه کرامت» متصل شود.

وی‌ حضور خطیبان و سخنرانان عالم و توانمند، قاریان بین‌المللی و مداحان و شاعران آئینی برجسته را از دیگر برنامه‌های متنوع سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، پوستر هفته‌های فرهنگ رضوی با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، محمود واعظی دبیر بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع)، هادی قوامی نماینده مجلس شورای اسلامی و سیدمحمدهادی ایازی معاون پیشین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در وزارت ارشاد رونمایی شد.

همچنین دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) 5 تا 15 شهریور سال جاری در تمام استان‌های ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.  علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به وبگاه شمس توس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول