اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دبیر همایش پژوهش‌های قرآنی خبر داد

ارسال 700 مقاله به دبیرخانه همایش پژوهش‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

دبیر همایش پژوهش های قرآنی از ارسال 700 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: مقاله برتر 10 میلیون تومان جایزه دریافت می‌کند.

ارسال 700 مقاله به دبیرخانه همایش پژوهش‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری هشتمین همایش پژوهش‌های قرآنی بعدازظهر امروز چهارشنبه 7 خردادماه 1393 با حضور حجت‌الاسلام محمد اکبری دبیر همایش در سالن اجلاس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست اکبری طی سخنانی قرآن کریم را معجزه ابدی پیامبر(ص) بیان کرد و گفت: قرآن تکلم الهی، معجزه ابدی،‌ جاودانه و زوال‌ناپذیر پیامبر اکرم(ص) است. قرآن تأمین‌کننده همه نیازهای مادی و معنوی آحاد انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌ها است.

پژوهش قرآنی امری پسندیده برای رسیدن به حقایق قرآن است

اکبری، پژوهش قرآنی را امری برای رسیدن به حقایق و لطایف قرآنی بیان کرد و گفت: پژوهش قرآن انسان را به قرآن متصل می‌کند و یکی از امتیازات جمهوری اسلامی ایران توجه به این زمینه است، زیرا در هیچ کشور پژوهش در کنار مسابقات برگزار نمی‌شود.

ارسال 700 مقاله به دبیرخانه همایش

اکبری از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با حضور 800 شرکت‌کننده داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در این دوره از همایش، بیش از 700 اثر علمی ارسال شده و 620 اثر داخلی و 66 اثر خارجی است که شامل مقاله، کتاب و پایان‌نامه است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان ده‌ها کشور در این دوره از همایش گفت: در هشتمین همایش پژوهش‌های قرآنی، نمایندگانی از کشورهای انگلیس، سوئد، عراق، یمن، بحرین، سوریه، مصر، الجزایر، لیبی، بورکینافاسو، افغانستان و برخی کشورهای دیگر حضور دارند.

سطح علمی بالای شرکت‌کنندگان

دبیر علمی همایش از حضور اساتید و کارشناسان طراز اول قرآن کریم در این دوره از همایش خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان همایش هشتم از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند که 273 نفر از آنها دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا، 266 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 21 عضو هیأت علمی و دانشیار و 91 نفر استادیار هستند.

10 میلیون تومان جایزه برترین مقاله

وی از انتخاب 70 مقاله به عنوان مقاله‌های برتر همایش خبر داد و گفت:‌ در هشتمین همایش‌ پژوهشهای قرآنی 70 مقاله به منظور چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش انتخاب شده که از این تعداد 40 اثر به عنوان اثر برتر جوایزی دریافت می‌کنند. همچنین 5 نفر اول همایش در روز اختتامیه مسابقات بین‌المللی از 10 تا 4 میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

اکبری از مشارکت مراکز مختلف علمی در این همایش خبر داد و گفت:‌ در همایش امسال از 190 مرکز دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و آموزش و پرورش شرکت‌کننده داریم.

طراحی راه‌کار برای افزایش کمی و کیفی همایش

وی از طراحی راهکارهایی برای افزایش شرکت‌کنندگان در سال‌های آینده خبر داد و گفت: راهکارهایی برای دور نهم همایش پیش‌بینی شده که امید است سال آینده بیش از یک‌هزار مقاله به همایش پژوهش‌های قرآنی ارسال شود.

وی از عقد تفاهم‌نامه با بیش از 40 مرکز حوزوی خبر داد و گفت: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی همایش با بیش از 40 مرکز حوزوی و دانشگاهی تفاهم‌نامه‌هایی امضاء شده است، همچنین مقالات علمی ‌همایش به بیش از 400 مرکز دانشگاهی خارجی ارسال می‌شود.

تجلیل از نفرات برتر در اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم

دبیر علمی همایش پژوهش‌های قرآنی از برگزاری این همایش در روز شنبه 10 خردادماه خبر داد و گفت: در روز اختتامیه همایش 16 مقاله برتر از سوی صاحبان آثار برای حاضران ارائه می‌شود و به 35 نفر از نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد، همچنین پنج نفر اول همایش در روز اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول