اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در نمایشگاه قرآن

جاده‌ای تا غزه/ شمع‌هایی که بر مظلومیت مردم غزه گریستند

فعالان و غرفه‌داران بیست‌ودمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حرکتی نمادین با قرار دادن پرچم‌ فلسطین اشغالی در کنار یکدیگر و روشن کردن شمع با مردم مظلوم غزه همدردی کردند.

جاده‌ای تا غزه/ شمع‌هایی که بر مظلومیت مردم غزه گریستند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، این روزها که قطعه‌ای از زمین با خون کودکان و سالخوردگان بی‌دفاع غزه رنگین شده است، بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر در سکوت تنها نظاره‌گر این جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند اما مردم همیشه در صحنه کشورمان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و روشن کردن شمع‌ با مردم بی‌دفاع غزه ابراز همدردی کردند.

شب گذشته 30 تیرماه در محوطه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرچم‌های فلسطین اشغالی به صورت پیوسته جاده‌ای نمادین تا غزه را به نمایش گذاشته بود؛ در کنار این پرچم‌ها شمع‌هایی قرار داشت که هر کدام از بازدیدکنندگان برای همدردی با مردم مظلوم غزه یکی از آنها را روشن می‌کردند.

در امتداد این جاده تصاویری از کودکان مظلوم غزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود؛ محوطه نمایشگاه قرآن مملو از جمعیت و مردم آزاده‌ای بود که هر کدام با سوز و گداز برای حمایت و همدردی با مردم غزه شمع‌هایی را می‌افروختند و برای نجات آنها و محو شدن رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار دعا می‌کردند.

 

اقدامات رژیم صهیونیستی غیر انسانی است/ یک مادر عمق فاجعه را درک می‌کند

«مبینا سماواتی» مادری که با وجود داشتن نوزاد در آغوشش در کنار پرچم‌های فلطسین نشسته بود و شمع روشن می‌کرد، می‌گوید: تنها یک مادر می‌تواند درک کند که از دست دادن فرزند آن هم در جلوی چشمان چه درد و فاجعه‌ای است؛ اسرائیل غاصب نوزادی را در آغوش مادرش به شهادت می‌رساند و حتی از این اقدام اظهار پشیمانی نمی‌کند.

وی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، می‌افزاید: اقدامات رژیم صهیونیستی غیر انسانی است؛ امیدوارم خداوند به زودی این لکه ننگ را از زمین محو کند تا مردم فلسطین هم روزی بتوانند در آسایش زندگی کنند.

برای حمایت از مردم غزه تلاش می‌کنیم/ سکوت معنادار مجامع بین‌الملل

«محسن مرزوقی» یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن نیز که در این حرکت نمادین با مردم بی‌دفاع غزه شرکت کرده بود، می‌گوید: ما هم‌اکنون در آسایش و رفاه زندگی می‌کنیم و شاید عمق فاجعه‌ای که در غزه صورت می‌گیرد را نتوانیم به خوبی درک کنیم اما من به همراه همسرم در این حرکت نمادین شرکت کردم تا به مردم مظلوم غزه بگوییم که ما تا جان در بدن داریم برای حمایت از برادران دینی خود تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم و راهپیمایی‌هایی در دفاع از مردم فلسطین، می‌‌افزاید: تصاویر و فیلم‌هایی که از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه پخش می‌شود دل هر انسانی را می‌لرزاند اما برای من جالب است چرا سازمان بین‌الملل و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر چنین جنایات غیر انسانی سکوت کرده‌اند و هیچ اقدامی صورت نمی‌دهند.

برای آزادی مردم غزه قرآن را ختم می‌کنم

«طه تقوایی» که پس از روشن کردن شمع در گوشه‌ای نشسته بود و به تلاوت قرآن می‌پرداخت نیز می‌گوید: من نخستین روزی است که به نمایشگاه قرآن می‌آیم؛ این حرکت نمادین تحولی در وجودم ایجاد کرد به طوری که دوست دارم در این مکان معنوی تا پاسی از شب حضور داشته باشم و با خداوند سخن بگویم.

وی درباره جنایات صورت گرفته در غزه می‌افزاید: باور این موضوع سخت است که در کشورهای اسلامی منطقه هم نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنشی صورت نمی‌گیرد.

تقوایی ادامه می‌دهد: پس از مشاهده تصاویر جنایاتی که در غزه می‌شود، از خداوند خواستم که به برکت این ماه عزیز این رژیم غاصب که حتی به کودکان غزه هم رحم نمی‌کند را از بین ببرد و برای رسیدن به این منظور نیز می‌خواهم قرآن را ختم کنم تا از این طریق کاری برای نجات مردم غزه کرده باشم.

حضور پرشور در روز جهانی قدس باعث دلگرمی مردم غزه است

«نرگس هراتی» یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در غزه، می‌گوید: ما مسلمانان باید با اتحاد برای آزادی مردم غزه تلاش کنیم که البته این اتحاد می‌تواند در راهپیمایی روز جهانی قدس متجلی شود.

وی، راهپیمایی روز قدس را حرکتی نمادین برای دفاع از مظلوم و مشتی بر دهان استکبار می‌داند و می‌افزاید: با توجه به اوضاع خاص منطقه، حضور گسترده مردم همیشه در صحنه کشورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب دلگرمی و تقویت مردم مظلوم فلسطین می‌شود بنابراین شایسته است همه مردم در این راهپیمایی با اتحاد شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دهند تا این فریاد به گوش استکبار برسد.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول