اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده سازمان ملل در افغانستان:

برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور افغانستان در ۱۱ شهریور ممکن نیست

نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان اعلام کرد: برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان در تاریخ ۱۱ شهریور ممکن نیست.

برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور افغانستان در ۱۱ شهریور ممکن نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل و به نقل از اطلاعیه‎ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان که امروز در رسانه‎ها منتشر شد، «یان کوبیش» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل شب گذشته در دیدار با کرزی، اعلام کرد: بررسی دقیق و قابل اعتماد آرا به زمان نیاز دارد و این بررسی در تاریخ دهم سپتامبر(19 شهریور) تکمیل خواهد شد و پس از آن مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید با پیروی از تمام اقدامات لازم و قانونی به زودی برگزار خواهد شد.

یان کوبیش در این دیدار افزود: روند بررسی آرا ادامه دارد اما پایان آن در تاریخ دوم سپتامبر(11 شهریور) ممکن نیست و از این جهت برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید پس از دهم سپتامبر (19شهریور) عملی خواهد شد.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان چندی پیش با قاطعیت، تاریخ برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید را 11 شهریور اعلام کرده و این تاریخ را غیرقابل تغییر و تمدید عنوان کرد.

با کناره‎گیری 2 ستاد انتخاباتی از روند بازشماری آرا، این روند هم‌اکنون توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل، در غیاب ناظران 2 کاندیدای ریاست جمهوری ادامه دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول