اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض به ناپدید شدن دانش‌آموزان مکزیکی به اجلاس گروه 20 کشیده شد

جمعی از معترضین، حضور رئیس‌جمهور مکزیک در اجلاس گروه ۲۰ با وجود اوضاع نامساعد این کشور به علت ناپدید شدن 43 تن از دانش‌آموزان را مورد انتقاد قرار دادند.

اعتراض به ناپدید شدن دانش‌آموزان مکزیکی به اجلاس گروه 20 کشیده شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، حضور «انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک در اجلاس گروه 20 که در استرالیا برگزار می‌شود به شدت با انتقاد روبه‌رو شده زیرا هنوز مسئله ناپدید شدن 43 دانش‌آموز عادی شهر «ایگوآلا» در این کشور حل نشده است.

درخواست یافتن 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی حتی به اجلاس گروه 20 نیز کشیده شد؛ این اجلاس از امروز در شهر «بریسبن» استرالیا آغاز شده است.

همزمان با افتتاحیه اجلاس رهبران گروه 20 که به ریاست استرالیا برگزار می‌شود و هدفش افزایش سطح رشد جهانی و کار می‌باشد، جنبش‌های اجتماعی در میدان «روما» واقع در شهر «بریسبن» تجمع کردند تا در «راهپیمایی ملت‌ها» شرکت کنند.

تعدادی از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آنها عدد  43 (تعداد دانش‌آموزان ناپدید شده) نوشته شده بود؛ آنها قصد داشتند به این ترتیب حضور رئیس‌جمهور این کشور را در اجلاس مذکور مورد انتقاد قرار دهند زیرا مدت 7 هفته است که مسئله ناپدید شدن دانش‌آموز مدرسه «آیوتسیناپا» در مکزیک با اعتراضات گسترده مردمی روبه‌رو بوده و کشور را از حالت عادی خارج کرده است.

در 26 سپتامبر 2014 (4 مهر 93) نیروهای پلیس شهر «ایگوآلا» واقع در ایالت «گررو» به 43 دانش‌آموزی که توسط «خوسه لوئیس آبارکا» شهردار این شهر برای یک جشن گرد هم جمع شده بودند حمله کردند.

هدف شهردار از این جشن اعلام پیش از موعد همسرش «ماریا دلوس آنخلس پیندا» به عنوان شهردار آینده بود.

در آن روز 6 نفر کشته شدند و دانش‌آموزان به اعضای گروه تروریستی «گرروس اونیدس» تحویل و رهبر آنها دستور قتل جوانان را صادر کرد؛ طبق تحقیقات انجام شده، «پیندا» و خانواده‌ و همسرش، بخشی از این باند تروریستی را تشکیل می‌دهند.

مردم مکزیک هنوز کشته شدن این جوانان را نپذیرفته و خواستار تحقیقات بیشتر از سوی دولت هستند.

«سین کلیری» یکی از معترضین در این خصوص گفت: «پنیا نیتو» اینجا چه می‌کند؟ باید در مکزیک باشد و مشکل کشورش را حل کند؛ نباید به چین یا استرالیا سفر کند، بلکه باید در میهن خود به دنبال راه‌حل باشد.

رئیس‌جمهور مکزیک سفر دوره‌ای خود را کوتاه کرده است. وی طی هفته گذشته برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک در چین بود و تنها یک روز نیز در نشست گروه 20 خواهد بود که فردا به پایان می‌رسد.

«ماریتسا پالاسیو» عضو انجمن همبستگی با آمریکای لاتین نیز اعلام کرد که برای اعتراض به قتل 43 جوان مکزیکی و همچنین درخواست اجرای عدالت پیرامون قتل زنان در این کشور در تجمع مذکور شرکت کرده است.

اجلاس گروه 20 تحت تدابیر امنیتی شدید و نظارت 6 هزار نیروی پلیس که دارای اختیارات خاصی می‌باشند در شهر «بریسبن» استرالیا برگزار می‌شود و رهبران 19 کشور، اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی همچون صندوق بین‌المللی پول و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول