اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اسفنانی در گفت‌وگو با فارس:

هیچ خط قرمزی جز قانون برای نظام مطرح نیست/ حکم رحیمی نشان داد هیچ کس در دستگاه قضا حاشیه امن ندارد

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به تلاش گروهی از رسانه‌ها برای موج‌سواری بر محکومیت معاون اول رئیس‌جمهور سابق گفت: مسئولیت برای هیچ مسئولی از هیچ جناحی شکارگاه نیست که هر مدیری بخواهد چیزی از آن برای خود صید کند.

هیچ خط قرمزی جز قانون برای نظام مطرح نیست/ حکم رحیمی نشان داد هیچ کس در دستگاه قضا حاشیه امن ندارد

محمدرضا اسفنانی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، صدور حکم محمدرضا رحیمی و برگزاری دادگاه برای او را نفساً کاری ارزشمند خواند و گفت: از آنجا که ذهنیتی در جامعه به وجود آمده بود که قانون فقط برای افراد ضعیف جامعه است و کسانی که وابستگی‌های حکومتی داشته و یا مقام و منصبی دارند از حاشیه امن برخوردارند محاکمه و صدور حکم مجرمیت برای معاون اول سابق رئیس‌جمهور امری پسندیده است.

وی با اشاره به اینکه اصل متهم شدن یک مقام ارشد دولتی به فساد مالی در جمهوری اسلامی موضوعی بسیار تلخ است، اظهار داشت: اگر دادگاه و حکم آن در همان زمان مسئولیت آقای رحیمی برگزار و صادر شده بود بسیار اثربخش‌تر بود و اکنون که پس از پایان تصدی معاون اولی از سوی آقای رحیمی این حکم صادر می‌شود از اثربخشی آن کاسته شده است.

نماینده مردم فریدن در مجلس محکومیت معاون اول رئیس‌جمهور سابق نشان‌دهنده این امر خواند که هیچ خط قرمزی جز قانون برای نظام مطرح نیست، گفت: اگر قوه قضائیه به روند مبارزه با فسادهای مالی در دستگاه‌های دولتی و مسئولان به خصوص مطالبی که رسانه‌ها به آن اشاره می‌کنند با سرعت بیشتری ادامه دهد می‌توان به روند مقابله با فساد بسیار امیدوار بود.

اسفنانی با اشاره به اینکه محکومیت رحیمی به رد مال چند سال پس از سوءاستفاده او صورت می‌گیرد و این مبلغ اکنون دیگر ارزش زمان تخلف را ندارد، اظهار داشت: از قوه قضائیه می‌خواهم بدون مصلحت‌اندیشی به پرونده‌هایی که متهمان آنها خود را به واسطه مسئولیت‌شان در حاشیه امن می‌پندارند فورا رسیدگی کنند تا این احساس امنیت برای دیگر مدیران پیش نیاید.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به تلاش گروهی از رسانه‌ها برای مصادره به مطلوب کردن محکوم شدن معاون اول رئیس‌جمهور سابق گفت: این تلاش موضوع را عوض نمی‌کند و جمهوری اسلامی ثابت کرده است که مسئولیت برای هیچ مسئولی از هیچ جناحی شکارگاه نیست که هر کس به آن رسید بخواهد چیزی برای خود صید کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول