اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با فارس:

پتروشیمی‌ها به تدریج بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی به وزارت نفت را می‌پردازند

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به وزارت نفت از محل تحویل خوراک گفت: پتروشیمی‌ها در حال پرداخت تدریجی بدهی خود هستند و چون مدت زیادی این پول را پرداخت نکرده‌اند، به صورت یکجا نمی‌توانند آن را بپردازند.

پتروشیمی‌ها به تدریج بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی به وزارت نفت را می‌پردازند
عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه پتروشیمی‌ها قیمت فعلی 13 سنتی خوراک گاز را می‌پردازند و مشکلی ندارد، اظهار داشت: بدهی پتروشیمی‌ها مربوط به گذشته است که چون نقدینگی ندارند آن را نپرداخته‌اند اما به تدریج در حال پرداخت آن هستند.

وی افزود: به عنوان مثال هلدینگ خلیج فارس 40 درصد از بدهی خود بابت خوراک را پرداخته است و به پرداخت آن ادامه می‌دهد به گونه‌ای که هلدینگ خلیج فارس مجموعا 6 هزار و 400 میلیارد تومان بدهی داشته است که 2 هزار و 600 میلیارد تومان آن را پرداخته است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی تصریح کرد: بقیه پتروشیمی‌ها هم در حال پرداخت تدریجی بدهی خود هستند و چون مدت زیادی این پول را پرداخت نکرده‌اند به صورت یکجا نمی‌توانند آن را پرداخت کنند.

وی کل طلب وزارت نفت از پتروشیمی‌ها بابت خوراک را حدود 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش فارس، پیش از این مقامات وزارت نفت دو نوع بدهی جاری و معوق را درباره پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها برشمرده و به شکل غیر رسمی میزان بدهی جاری را 5 میلیارد دلار و بدهی معوق را که دلیل ایجاد آن اختلافات مربوط به زمان اجرای نرخ جدید تسعیر ارز بوده است، 3 میلیارد دلار اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول