اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اسماعیلی به فارس خبر داد

حضور 150کتاب‌فروش و توزیع‌کننده در هفتمین نشست سراسری «خوشه»/ بررسی اقتصاد توزیع در شیراز

دبیر اجرایی شبکه «خوشه» گفت: نشست هفتم اعضای شبکه «خوشه» در شیراز برگزار خواهد شد که تقریبا ۱۵۰ نفر فروشنده و توزیع‌کننده در کنار تعدادی از تولید کنندگان محصولات دیجیتال فرهنگی در آن شرکت خواهند کرد.

حضور 150کتاب‌فروش و توزیع‌کننده در هفتمین نشست سراسری «خوشه»/ بررسی اقتصاد توزیع در شیراز

علی اسماعیلی دبیر اجرایی شبکه مراکز تولید و فروش محصولات فرهنگی«خوشه» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از برگزاری نشست سراسری توزیع‌کنندگان محصولات فرهنگی خبر داد و گفت: هفتمین نشست سراسری فعالین شبکه مراکز تولید و فروش محصولات فرهنگی موسوم به «خوشه» 27 و 28 فروردین برگزار خواهد شد.

وی افزود: 5 سال از آغاز فعالیت این شبکه که به «خوشه» شناخته می‌شود می‌گذرد و بعد از این مدت به یک ثباتی رسیده‌ایم و امروز به روند خوبی رسیده است و با فروشگاه‌های کتاب به یک ارتباط خوبی رسیده است. ما در این شبکه‌ها تعدادی از فروشنده‌ها و فروشگا‌ه‌ها را شناسایی می‌کنیم و به شبکه اضافه می‌کنیم و برخی را نیز که استعداد دارند با برگزاری دوره‌های آموزشی فعال می‌کنیم تا آماده راه‌اندازی کتاب‌فروشی شوند.

اسماعیلی گفت: نشست هفتم اعضای این شبکه در شیراز برگزار خواهد شد که تقریبا 150 نفر فروشنده و توزیع‌کننده در کنار تعدادی از تولید کنندگان محصولات دیجیتال فرهنگی در آن شرکت خواهند کرد.

*انتخابات هیات مدیره «خوشه» برگزار می‌شود

دبیر اجرایی «خوشه» به برنامه‌های این نشست اشاره کرد و گفت: در این نشست علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه خوشه، انتخابات هیات مدیره جدید که به صورت دو سالانه انتخاب می‌شوند نیز برگزار خواهد شد. این هیات مدیره هر ماه جلسه تشکیل می‌دهد و برای شبکه تصمیم‌گیری می‌کنند.

او اضافه کرد: برخی موضوعاتی که مورد نیاز کتابفروشان است در این نشست به آنها ارائه خواهد شد، توزیع در فضای مجازی، توزیع نشریات، مراقبت‌های فرهنگی از اقتصاد توزیع و مراقبت‌های اقتصادی از فرهنگ توزیع، بحث کارشناسی کتاب که با کمک سامانه کارشناسی مجمع ناشران برگزار خواهد شد و ... از جمله مباحثی است که در این نشست مورد بررسی و توضیح قرار خواهند گرفت.

*«کتاب و زندگی» در نشست اعضای «خوشه» به بحث گذاشته می‌شود

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست به چالش‌های لوازم‌التحریر به ویژه دفاتر ایرانی و اسلامی، 1000 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس که امسال برگزاری آن با ما بود، مسابقه «کتاب و زندگی» که نقش کتابفروشان در آن پررنگ است، معرفی کتاب در نماز جمعه و ... نیز در این نشست سراسری به بحث گذاشته خواهد شد.

وی در پایان به میهمانان این نشست نیز اشاره کرد و گفت: آیت‌الله حائری شیرازی به سخنرانی اخلاقی در این نشست خواهند پرداخت، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، سردار علی ناظری مدیر انتشارات فاتحان، محسن صفایی و تعدادی از چهره‌های فرهنگی که در مرحله هماهنگی هستند نیز در این نشست دو روزه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول