اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پیامی برای سران کشورهای عربی

در پی پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل آیت الله منتظری طی پیامی خطاب به دولت های عرب منطقه از آنان خواست از روزهای آخر صدام کافر عبرت بگیرند.

پیامی برای سران کشورهای عربی

رخدادهای 20 اردیبهشت 1361

چکیده

  • آخرین خبرهای رسیده از جبهه های جنگ حاکیست که قبل از ظهر امروز شهر مرزی شلمچه توسط نیروهای اسلام آزاد شد .

 

  • در آستانه آزادی کامل سرزمین جنوب کشورمان از لوث صدامیان پیام مهمی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به سربازان مسلمان ارتش عراق انتشار یافت .

 

  • در پی پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل آیت الله منتظری طی پیامی خطاب به دولت های عرب منطقه از آنان خواست از روزهای آخر صدام کافر عبرت بگیرند.

 

  • یک خانه تیمی در حوالی قلهک کشف شد و طی زد و خوردی که بین ساکنان خانه تیمی و پاسداران رخ داد 9 تن از منافقین به هلاکت رسیدند .

 

  • از سوی شورای عالی قضایی آیت الله محمد یزدی نائب  رئیس مجلس شورای اسلامی به سمت رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد .

شلمچه آزاد شد

آخرین خبرهای رسیده از جبهه های جنگ حاکیست که قبل از ظهر امروز شهر مرزی شلمچه توسط نیروهای اسلام آزاد شد . طبق این گزارش نیروهای اسلام ساعت 22 و 45 دقیقه دیشب مرحله سوم عملیات بیت المقدس را با رمز یا علی ابن ابیطالب در جبهه جنوب آغاز کردند. نیروهای کشورمان در این عملیات موفق شدند شهرک مرزی شلمچه را از لوث وجود صدامیان بعثی پاکسازی کرده و وارد این شهر شوند . در این عملیات هزاران نفر از مزدوران عراقی کشته ، زخمی و یا اسیر شدند . (1)

آیت الله خامنه ای خطاب به نظامیان عراق ؛ اگر برای خدا قیام نکنید شرمسار خواهید شد 

در آستانه آزادی کامل سرزمین جنوب کشورمان از لوث صدامیان پیام مهمی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به سربازان مسلمان ارتش عراق انتشار یافت .

در بخشی از این پیام آمده است : سربازان مسلمان ارتش عراق اینک که آخرین سنگرهای نیروهای متجاوز صدام بوسیله ارتش اسلام فتح می شود اینک که شهرهای کشور اسلامی ایران پس از قریب به دو سال از اشغال نظامی نیروهای کفر آزاد می شود اینک که سربازان ظفرمند اسلام وجب به وجب میهن اسلامی خود را برای فتح نهایی و آزادی بیت المقدس آماده می نمایند جا دارد که از خود سوال کنید چرا و به چه دلیل بیش از 19 ماه صدام شما را به میهن اسلامی ایران گسیل داشت و بوسیله شما خون بهترین فرزندان اسلام و قرآن را به زمین ریخت و شهرهای آباد و خرم نواحی اشغال شده ایران را مانند دیریاسین با خاک و خون یکسان نمود و هزاران خانواده را آواره ساخت و دهها هزار نفر را در سوگ فرزندان و همسران و پدران خود عزادار نمود .

ایشان افزودند : آیا دلیلی جز این دارد که در ایران حکومت اسلامی بوسیله ملت قهرمان و غیور و شجاع و مسلمان ایران استقرار یافته و این حکومت تمام ظرفیت خود را برای آزادی فلسطین اشغالی و رهایی بیت المقدس بسیج کرده و نبرد بی امانی را در تمام جبهه ها با امپریالیزم آمریکا آغاز نموده است ؟

 

ایشان ادامه دادند : سربازان مسلمان ارتش عراق اگر برای خدا قیام نکنید اگر لوله تفنگ خود را به سوی فرماندهان بعثی نگیرید و شلیک نکنید و اگر همچنان در مقابل این رژیم خونخوار سکوت کنید فردا از شما برای سرکوب مستقیم برادران و خواهران هم وطن مسلمانتان در شهرهای بغداد ، کربلا ، سامره ، کاظمین ، نجف ، بصره ، اماره ، موصل و کرکوک که از ظلم صدام به تنگ آمده اند استفاده خواهد شد و پس از سقوط صدام نیز با شرمساری در مقابل ملت عراق باید پاسخگوی این خیانت بزرگ باشید .

رئیس جمهور در پیام خود ادامه دادند : بیدار شوید و بپا خیزید و با تشکیل هسته های انقلابی و گروهک های چریکی و قیام مسلحانه علیه این رژیم فاسد به آخرین روزهای این مزدور اسرائیل پایان دهید . (2)

آیت الله منتظری : فرار مزدوران صدام پیشروی شما را متوقف نکند

در پی پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل آیت الله منتظری طی پیامی خطاب به دولت های عرب منطقه که به تحریک آمریکا خود را گرفتار نموده اند از آنان خواست از روزهای آخر صدام کافر عبرت بگیرند و بدانند تا رژیم صدام سرنوشت ملت مظلوم عراق را در دست داشته باشد این منطقه روی آرامش را نخواهد دید .

وی در بخش دیگری از پیام خود خطاب به رزمندگان اسلام تاکید کرد : شما رزمندگان آگاه توجه دارید ملت مظلوم و مسلمان عراق در انتظار یاری شما هستند ، فرار و یا عقب نشینی توطئه آمیز مزدوران فریب خورده صدام ، پیشروی شما مدافعان اسلام را متوقف نسازد ، نباید به آن ها مهلت تدارک و تجدید قوا داد باید شخص صدام که جانی شماره یک این جنایت عظیم می باشد و سایر سران خائن و وطن فروش بعث عراق را تعقیب نمائید و بدست عدالت بسپارید . (3)

 

9 عضو فعال منافقین به هلاکت رسیدند

یک خانه تیمی در حوالی قلهک کشف شد و طی زد و خوردی که بین ساکنان خانه تیمی و پاسداران رخ داد 9 تن از منافقین به هلاکت رسیدند . این خانه تیمی که از چند روز قبل مورد شناسایی ستاد یک منطقه 4 قرار گرفته بود دیروز توسط برادران این ستاد از چند طرف محاصره شد ، ابتدا از ساکنان خانه خواسته شد بدون مقاومت تسلیم شوند ولی آن ها تیراندازی به سوی پاسداران انقلاب را شروع کردند که در تیراندازی متقابل که سه ساعت به طول انجامید 9 تن از منافقین به هلاکت رسیدند.

سه کودک همراه ساکنان خانه تیمی در این حادثه جان سالم به در بردند و به محل امنی انتقال یافتند. در جریان این درگیری یک رفتگر شهرداری که از محل عبور می کرد مورد اصابت گلوله منافقین قرار گرفته و به شهادت رسید . (4)

دیوان عدالت اداری بزودی شروع به کار می کند

از سوی شورای عالی قضایی آیت الله محمد یزدی نائب  رئیس مجلس شورای اسلامی به سمت رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد . دیوان عدالت اداری که یکی از ارکان مهم قوه قضائی است به ریاست آیت الله یزدی در آینده نزدیک کار خود را شروع می کند . گفتنی است دیوان عدالت اداری به تخلفات ارگان های دولتی جمهوری اسلامی رسیدگی خواهد کرد.(5)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 20 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
2- جمهوری اسلامی ، 20 اردیبهشت 1361 ، صفحه 8
3- کیهان ، 20 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 20 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
5- اطلاعات ، 20 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول