اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فارک: اپوزیسیون کلمبیا به دنبال بی‌ثباتی این کشور است

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) اعلام کردند اپوزیسیون این کشور در حال پیشبرد یک کمپین بی‌اعتبارسازی علیه دولت کلمبیا هستند.

فارک: اپوزیسیون کلمبیا به دنبال بی‌ثباتی این کشور است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کردند که اپوزیسون این کشور در حال پیشبرد یک کمپین بی‌اعتبار‌سازی علیه دولت «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا هستند.

«تیمولئون خیمنز» معروف به «تیموچنکو» فرمانده ارشد «فارک» در این راستا تاکید کرد که کاملا واضح است که اپوزیسیون کلمبیا یک کمپین بی‌اعتبارسازی علیه دولت «سانتوس» را در پیش گرفته‌اند.

با توجه به اظهارات فرمانده ارشد «فارک»، اپوزیسیون کلمبیا با ایجاد این کمپین علیه دولت «بوگوتا» (پایتخت کلمبیا) قصد دارند روند صلح در این کشور آمریکای لاتین را تضعیف سازند.

اپوزیسیون کلمبیا به نوبه خود به رهبری «آلوارو اوریبه ولز» رئیس جمهور سابق این کشور، بارها و بارها نارضایتی خود را از روند مذاکرات صلح در «هاوانا» (پایتخت کوبا) ابراز کرده است.

«خیمنز» در این میان از «سانتوس» خواست تا روند مذاکرات با «فارک» را برای دستیابی به صلح نهایی ادامه دهد و برای رسیدن به این هدف یک آتش‌بس 2 جانبه بین طرفین برقرار سازد.

فرمانده ارشد «فارک» در ادامه افزود: دولت و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا بایستی در برابر تمامی مشکلات و موانع در طول روند مذاکرات صلح استقامت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر واقعا بخواهیم این روند مذاکرات صلح به موفقیت ختم شود باید آن را به طور جدی و با برقراری یک آتش‌بس 2 جانبه دنبال کنیم.

در این راستا، «خیمنز» مرگ ده‌ها نفر از اعضای نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا را طی بمباران‌های ارتش این کشور یادآور شد و سپس این گونه تهاجمات را در میان روند مذاکرات صلح بین طرفین مورد انتقاد قرار داد.

به تازگی حدود 40 نفر از اعضای «فارک» (در بین آن ها 2 فرمانده) در طول 3 تهاجم نظامی ارتش کلمبیا در مناطق «کائوکا» (جنوب غربی)، «آنتیوکیا» (شمال) و «چوکو» (جنوب غربی) این کشور جان خود را از دست دادند؛ چند هفته پس از رخداد این حوادث، 11 سرباز کلمبیایی نیز در طول درگیری‌های موجود بین نیروهای مسلح انقلابی و نیروهای نظامی دولت کلمبیا کشته شدند.

با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع به دلیل مرگ شبه‌نظامیان «فارک»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا آتش‌بس یک جانبه خود را که در ماه دسامبر 2014 اعلام کرده بودند لغو کردند.

«فارک» و دولت کلمبیا روند صلح را در نوامبر 2012 (مهر 1391) با هدف پایان دادن به درگیری مسلحانه‌ای که بیش از نیم قرن به طول انجامیده، آغاز کردند که طبق آمار و ارقام تقریبا 5 میلیون آواره و دست کم 600 هزار کشته بر جای گذاشته است.

از آغاز روند صلح دولت کلمبیا و «فارک»، طرفین به توافقاتی پیرامون 3 مسئله از مجموع 5 موضوعی که در دستور کارشان قرار داشت دست یافتند، از جمله اصلاحات روستایی در ماه می 2013 (اردیبهشت 92)، مشارکت سیاسی در نوامبر 2013 (مهر 92) و مواد مخدر در می 2014 (اردیبهشت 93)؛ باقی مواردی که هنوز مورد بحث و مذاکره هستند نیز مسئله قربانیان و پایان درگیری می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول