اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام رحیمیان در همایش دکترین مهدویت:

هدف نهایی انبیا توسط امام زمان(عج) محقق می‌شود

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مخاطبش کل بشریت است، گفت: مهم‌ترین گامی که امام در فرهنگ‌سازی ظهور برداشتند، احیای فرهنگ شهادت‌طلبی بود.

هدف نهایی انبیا توسط امام زمان(عج) محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به اینکه رسالت همه انبیاء سعادت کل بشر بوده است، ابراز داشت: مجموع انبیاء الهی با توجه به مسئولیت‌هایی که داشته‌اند به طور کامل موفق نشده‌اند آن هدف غایی را به سرانجام برسانند، در حالی که هدف غایی و نهایی انبیاء توسط امام زمان(عج) در عالم تحقق می‌یابد، بنابراین آینده‌ای را که در پیش داریم قطعاً به ظهور منجی منجر می‌شود و تمام بشریت در سایه اسلام سعادتمند خواهند بود.

وی با تبیین واژه‌هایی نظیر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی افزود: انقلاب اسلامی وجوه زیادی با انقلاب امام زمان(عج) دارد و به تعبیر رهبر انقلاب شعارهای انقلاب اسلامی همان شعارهای امام زمان(عج) است که هدفش نجات کل بشریت است.

حجت‌الاسلام رحیمیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مخاطبش کل بشریت است، اظهار داشت: امام راحل در نهضتش تمام مستکبران شرق و غرب را هدف‌گیری می‌کند و می‌فرماید: تا مبارزه هست ما هم هستیم، همچنین ایشان نابودی غرب را هدف‌گذاری می‌کند و می‌فرماید: با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند.

وی ادامه داد: امام راحل در کوچه پس کوچه‌های جماران خطاب به گورباچف به عنوان دبیرکل کمونیسم که بر نیمی از دنیا حکومت می‌کرد، صدای خرد شدن استخوان مارکسیسم را شنید و خبر از دفن مارکسیسم داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام خمینی(ره) خبر از نابودی قریب الوقوع آمریکا، صهیونیست و غرب مستکبر می‌دهد، اظهار داشت: امام حتی نوید می‌دهد که قرن آینده، قرن اسلام است و ‌آهنگ لا‌اله‌الا‌الله و محمد رسول الله بر فراز بام گیتی به اهتزاز در خواهد آمد.

وی افزود: این انقلاب به یقین بزرگترین گام در مسیر غیبت است که گام بزرگی برای نزدیک شدن ظهور برداشته است. امام(ره) با قاطعیت می‌فرماید: دست خدای تبارک و تعالی بر سر این ملت کشیده شده است و ایمان آن‌ها را تقویت کرده است و این انقلاب یکی از علائم ظهور بقیة الله است.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه امام در ابتدای قیام خویش می‌فرماید پیروزی ما را خدا تضمین کرده است تا پرچم را به صاحب پرچم برسانیم، تأکید کرد: امام فرهنگ شهادت طلبی را اصلاح کرد و مهمترین گامی که در فرهنگ ظهور ایجاد کرد، اینکه در سراسر گیتی میلیون‌ها انسان و جوان آماده هستند تا جان و هستی خود را فدای اسلام ناب کنند، بنابراین هر گامی که جلو می‌رویم بشریت به سوی ظهور نزدیک و نزدیک تر می‌شود.

*فرهنگ انتظار در سایه جهانی‌شدن به دنبال تسلط ارزش‌های الهی است

در ادامه سردار اسماعیل احمدی مقدم مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی به نقش فرهنگ در مفهوم انتظار اشاره کرد و گفت: فرهنگ مجموعه‌ای آداب، سنن، علوم، دانش، ارزش‌ها و هنجارها و همه یافته‌های جامعه بشری است که از طریق یادگیری آموخته و به دیگران منتقل می‌شود.

وی افزود: فرهنگ هویت جامعه و عامل تمایز او با دیگر جوامع است، تفاوت فرهنگ ها در اسلام شناخته شده است و در اسلام تنها عنصر اصلی تقوا معرفی شده است.

احمدی مقدم با تأکید بر اینکه جهانی شدن در سه حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ از سوی صاحبان قدرت پیگیری می‌شود، بیان داشت: فرهنگ انتظار و مهدوی دنبال ایجاد فرهنگ جهانی است، اما مبتنی بر ارزش‌ها است، در حالی که در جهانی شدن در سایه لیبرالیسم انسان مبدا و منتهای در دنیاست که اگر معاد و محاسبه کنار رود اخلاق به کنار گذاشته می‌شود و همجنس‌سازی جزو ارزش‌های جامعه لیبرالیستی می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که در فرهنگ انتظار صبر، جهاد، هوشمندی، تقوا، توجه به آخرت و آخرت‌گرایی و حیات طیبه در دنیا از ارکان آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول