اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو:

سازمان دارالقرآن سال گذشته با 56 درصد اعتبارات 80 درصد برنامه‌ها را اجرایی کرد

رئیس سازمان دارالقرآن توسعه برنامه‌ها از لحاظ کیفی و کمی را یکی از سیاست‌های کلی سازمان دارالقرآن در سال جاری عنوان کرد و گفت: ما سال گذشته با 56 درصد اعتبارات 80 درصد برنامه‌ها را اجرایی کردیم.

سازمان دارالقرآن سال گذشته با 56 درصد اعتبارات 80 درصد برنامه‌ها را اجرایی کرد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد فضای قرآنی دارند،‌ اظهار داشت:‌ در انعکاس اخبار قرآنی باید به دور از تخریب پیش رفت به طوری که برنامه‌های قرآنی را رصد کرد و اگر فعالیتی خوب بود، برای تقویت آن در رسانه برنامه‌ریزی کرد و اگر هم اشکالی در روند یا محتوای برنامه‌ای وجود داشت باید آن را شناسایی و راهکاری برای رفع آن ارائه داد.

نقد در جامعه قرآنی جایگاه خود را پیدا نکرده است

قره‌شیخلو در ادامه به ویژگی‌ اطلاع‌رسانی در حوزه قرآن اشاره کرد و گفت:‌ در حوزه اطلاع‌رسانی باید به مفاهیم دینی و سنت بزرگان اسلام توجه کرد که در این راستا رعایت صداقت و امانت و همچنین نحوه جلب اعتماد مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه هنوز جایگاه نقد و تحلیل در جامعه قرآنی جایگاه خود را پیدا نکرده است،‌ خاطر نشان کرد: متأسفانه آستانه تحمل ما پایین است در حالی که تا زمانی که نقد منصفانه وجود نداشته باشد،‌ پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد بر همین اساس مسئولان باید نقد منصفانه را به جان بخرند.

با 56 درصد اعتبارات 80 درصد برنامه‌ها را اجرایی کردیم

قره شیخلو با اشاره به فعالیت‌هایی که در سال گذشته از سوی سازمان دارالقرآن اجرایی شد، گفت:‌سال 1394، از لحاظ منابع و حوزه‌های مالی بسیار سخت بود، سازمان دارالقرآن تنها 56 درصد از اعتبارات مصوب را دریافت کرد اما با این وجود با صرفه‌جویی و همکاری توانستیم 80 درصد برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حتی یک ریال از بودجه قرآنی از سوی شورای توسعه تزریق نشد، افزود: با وجود تمامی سختی‌ها اما به برکت قرآن کریم امسال هیچ بدهی به شخص حقوقی و حقیقی نداریم و توانستیم برنامه‌های مصوب را عملیاتی کنیم.

نیاز جامعه امروز توجه به مسائل محتوایی در حوزه قرآن است/ مطالعات و پژوهش‌های قرآنی را پررنگ‌تر می‌کنیم

رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه به تغییرات ساختاری در این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال اولین سال دوره سوم من در سازمان دارالقرآن است که برای اصلاح روند تغییراتی در ساختار و شیوه‌نامه‌ها داشتیم تا از این طریق مطالعات و پژوهش‌ها را پررنگ‌تر کنیم چرا که نیاز جامعه امروز توجه به مسائل محتوایی در زمینه قرآن است، بر همین اساس بحث سبک زندگی قرآنی که از سال گذشته آغاز کردیم به صورت جدی ادامه خواهیم داد تا این امر به موضوع اصلی و درسی در کشور تبدیل شود.

توسعه کیفی و کمی برنامه‌های قرآنی در سال جاری

قره‌شیخلو توسعه برنامه‌ها از لحاظ کیفی و کمی یکی از سیاست‌های کلی سازمان دارالقرآن در سال جاری عنوان کرد و افزود: اگر بودجه وجود داشته باشد ما می‌توانیم 4 برابر حجم فعلی برنامه‌های قرآنی را اجرایی و پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تجربه 10 ساله سازمان دارالقرآن در زمینه اعطای مدرک به حافظان به صورت جدی بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: ما جامعه آماری صحیحی از تعداد حافظان قرآن کریم نداریم. سازمان دارالقرآن 10 دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان برگزار کرده است که می‌تواند تهیه گزارشی از روند جزئیات آن نقش مهمی در توسعه حفظ قرآن کریم در کشور داشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه توسعه دبیرخانه هیأت رسیدگی به مؤسسات قرآنی از فعالیت‌های مهم و اساسی ما در سال جاری است، گفت: 27 جلسه تا کنون برگزار شده است و در سال جاری خوشبختانه اعضا به حضور در جلسات اهتمام ویژه‌ای دارند امیدواریم با این روند بتوانیم ضعف‌ها را برطرف کرده تا مؤسسات قرآن و متقاضیان تأسیس مؤسسات ساماندهی شوند.

مسابقات تلاوت امسال برگزار نمی‌شود

قره‌شیخلو با بیان اینکه بودجه قرآنی نقش مهمی در برنامه‌ها دارد، اظهار امیدواری کرد که بودجه قرآنی سال 95، ارتقاء‌ یابد و در موعد مقرر به حساب دستگاه‌ها واریز شود و گفت: امیدوارم به جایی برسیم که اخبار قرآنی در صدر خبرها قرار گیرد و مسئولان آن را به عنوان حاشیه مورد توجه قرار ندهند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات تلاوت و تسنیم اشاره کرد و گفت: سرنوشت برگزاری مسابقات تسنیم بر عهده شورای توسعه فرهنگ قرآنی است اما در رابطه با مسابقات تلاوت باید بگوییم با توجه به محدودیت منابع مالی و وجود فعالیت‌های مشابه در این حوزه این مسابقات امسال برگزار نمی‌شود و سعی داریم فعالیت جدیدی همچون جشنواره قرآنی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول