اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

تغییرات دومین دوره مسابقات «شوق تلاوت»/ رقابت‌ها توسعه می‌یابد

مسئول امور استان‌های طرح ملی تلاوت با اشاره به تقویم زمانی دومین دوره مسابقات شوق تلاوت از تغییرات این دوره از رقابت‌ها خبر داد.

تغییرات دومین دوره مسابقات «شوق تلاوت»/ رقابت‌ها توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نخستین مسابقات قرآنی «شوق تلاوت» سال گذشته با حضور برترین‌های طرح ملی تلاوت برگزار شد.

در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها 50 قاری نوجوان در کیش به رقابت پرداختند و برگزیدگان هر رشته به مرحله نهایی راه یافتند. مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت نیز در کربلا به میزبانی عتبه عباسیه با حضور 19 نفر از برترین‌ها برپا شد.

با توجه به تجربه موفق این رقابت‌ها در ایجاد شوری قرآنی در بین نوجوانان، مسئولان طرح ملی تلاوت سعی دارند امسال دومین دوره مسابقات شوق تلاوت را پرشورتر از گذشته همراه با تغییراتی برگزار کنند.

 

 

بر همین اساس حجت‌الاسلام سیدمهدی ذاکری مسئول امور استان‌های طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات شوق تلاوت، اظهار داشت: برگزاری مسابقات شوق تلاوت یکی از برنامه‌های ما در سال جاری است که برای برپایی هر چه بهتر آن برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که امیدواریم امسال این رقابت‌ها را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.

وی از نام‌نویسی در دومین دوره مسابقات شوق تلاوت از خردادماه خبر داد و افزود: نام‌نویسی در این رقابت‌ها از 18 خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد. بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده مرحله مقدماتی نیز 10 تا 31 شهریورماه و مرحله نیمه نهایی 10 تا 20 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مسئول امور استان‌های طرح ملی تلاوت درباره مکان برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات شوق تلاوت خاطر نشان کرد: سال گذشته مرحله نیمه مقدماتی در کیش برگزار شد اما هنوز برای مکان برگزاری این مرحله از رقابت‌ها تصمیم‌گیری قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه امسال سعی داریم از فشردگی رقابت‌های شوق تلاوت بکاهیم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مرحله نهایی دومین دوره مسابقات شوق تلاوت 5 تا 15 بهمن‌ماه یعنی حدود 3 ماه پس از برگزاری مرحله نیمه نهایی برپا می‌شود تا افرادی که به این مرحله راه یافتند فرصت لازم برای تمرین و ارتقای استعدادهای خود را داشته باشند و با آمادگی بیشتر در این رقابت‌ها حضور یابند.

حجت‌الاسلام ذاکری با اشاره به تغییرات این دوره از رقابت‌های شوق تلاوت، افزود: امسال علاوه بر قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت، قرآن‌آموزان طرح‌های ملکوت و ابرار نیز در این مسابقات شرکت می‌کنند البته این افراد تا مرحله نیمه نهایی با هم به رقابت می‌پردازند.

مسئول امور استان‌های طرح ملی تلاوت از افزودن بخش داوطلب آزاد در دومین دوره مسابقات شوق تلاوت خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار قاریان نوجوان علاقه‌مند به شرکت در مسابقات شوق تلاوت نیز می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کرده و با هم به صورت مجزا رقابت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول