اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری طرح ملی «رحله» در استان‌ها/ تربیت 1500 حافظ قرآن کریم در 2 ماه

دومین دوره طرح ملی «رحله» آغاز به کار کرد. در این طرح یک‌هزار و 500 قرآن‌آموز در 2 ماه حافظ چهار جزء از قرآن کریم می‌شوند.

برگزاری طرح ملی «رحله» در استان‌ها/ تربیت 1500 حافظ قرآن کریم در 2 ماه

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی «رحله» سال گذشته برای نخستین‌بار با هدف ترویج فرهنگ حفظ کلام وحی برای بیش از 1000 نفر برگزار شد و در این طرح افراد در تابستان موفق به حفظ 4 جزء از کلام وحی شدند.

امسال نیز طرح ملی «رحله» با حمایت‌های نهادهای قرآنی به همت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برنامه‌ریزی و اجرایی شد و در نهایت در ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

صالح حیدری‌مقدم دبیر طرح ملی رحله در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این طرح از هفته گذشته به طور رسمی آغاز به کار کرد، اظهار داشت: امسال بیش از 2 هزار نفر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که با توجه به ظرفیت موجود، پس از مصاحبه یک‌هزار و 500 نفر از این افراد در دوره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی «رحله» در 28 مرکز و 13 مرکز استان برگزار می‌شود، افزود: این طرح امسال در استان‌های بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، یزد، آذربایجان شرقی و یزد برگزار می‌شود.

دبیر طرح ملی رحله با بیان اینکه در این طرح قرآن‌آموزان 14 تا 22 ساله در طول تابستان 4 جزء از قرآن کریم را حفظ می‌کنند، خاطر نشان کرد: سال گذشته در این طرح افراد 4 جزء پایانی قرآن کریم را حفظ کردند . امسال نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌ها قرآن‌آموزان اجزای 22 تا 26 قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی رحله تا 11 شهریورماه ادامه دارد، گفت: امسال در نظر داریم با همکاری نهادهایی همچون سازمان اوقاف و امورخیریه، وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، یک‌هزار و 500 حافظ 4 جزء قرآن کریم تربیت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول