اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

گرگ هایی را که به جان مسلمین ریخته اند از بین ببرید

امام خمینی: حرف ما یکی است که مسلمان‌ها با هم مجتمع بشوند، و این گرگهایی که ریخته‌اند به جان مسلمین، اینها را از بین ببرند. کنارشان بزنند. دستشان را کوتاه کنند.

گرگ هایی را که به جان مسلمین ریخته اند از بین ببرید

رخدادهای 1 دی 62

چکیده :

  • امام خمینی:ایران هفته وحدت درست کرده و به یک میلیارد مسلمان می گوید جمع شوید و گرگ هایی را که به جان مسلمین ریخته اند از بین ببرید.

 

  • آیت الله منتظری  : معنای وحدت این است که یک میلیارد مسلمان تمام تواند خود را در  جهت مبارزه با کفر جهانی به کار برند.

 

  • ایران کاردار کویت را مجددا به وزارت خارجه احضار کرد.

 

  • یک فروند هواپیمای میگ 23 دشمن سرنگون شد.

 

امام خمینی : با ادعا انسان مسلمان نمی شود

همزمان با خجسته سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و فرخنده زاد روز میلاد امام جعفر صادق (ع) جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: مسلمین در عین حالی که همه سران دول اسلامی ادعای اسلامیت می‌کنند، ادعای پیروی از پیغمبر اسلام می‌کنند، درعین حال می‌بینید که هیچ شباهتی ما بین سران آنها با اسلام، هیچ شباهتی نیست، هیچ ارتباطی نیست. پیغمبر با مردم مظلوم چه جور بوده، شما با مردم مظلوم چه هستید؟ پیغمبر با طاغوتها چه جور بوده و شما با علاوه بر اینکه خودتان طاغوتچه هستید با طاغوتها چطور هستید؟ پیغمبر با مستضعفین عالم چه وضع داشته و شما چه وضع دارید؟ پیغمبر وضع زندگی ظاهری‌اش چی بوده و شما چه هستید و چه دارید؟

امام افزودند:مگر با ادعا انسان مسلمان می‌شود؟ می‌گویند ما مسلمان هستیم و می‌خواهیم که اتحاد باشد. ایران «هفته وحدت» درست می‌کند، آنها می‌گویند ایران دارد تفرقه می‌اندازد. در بعضی رادیوهایشان بود که ایران دارد تفرقه می‌اندازد. ایران هفته وحدت درست کرده، او می‌گوید تفرقه می‌اندازد. ایران می‌گوید که آقا، ای یک میلیارد مسلم، جمع بشوید با هم! این قدرتهای بزرگ را نگذارید این‌طور - چی بکنند - تعدی بکنند به دنیا.

امام در پایان خطاب به کشورهای اسلامی تاکید کردند : ما نمی‌خواهیم بیاییم ممالک شما را بگیریم، ما مملکت گیر نیستیم، لکن مدافع از حق خودمان هستیم. خوب، ما به این حرفمان همیشه پایبند بوده‌ایم. از اول حرف ما یک کلمه بوده تا حالا. نه آن وقت می‌گفتیم که عرب مقابل عجم، مجوس‌اند اینها یا آنها چه هستند، نه آن وقت ما این حرف را می‌زدیم، نه حالا، نه بعدها. حرف ما یکی است که مسلمان‌ها با هم مجتمع بشوند، و این گرگهایی که ریخته‌اند به جان مسلمین، اینها را از بین ببرند. کنارشان بزنند. دستشان را کوتاه کنند. (1)

آیت الله منتظری :  توطئه های استعمار دیگر در ملت ایران تاثیری ندارد

گروهی از روحانیون و علمای کردستان به اتفاق تعدادی از مسئولین مرکز بزرگ اسلامی و اعضای سپاه و جهاد منطقه کردستان به مناسبت هفته وحدت و همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :ملت مسلمان ایران در اثر تعلیمات اسلام و رهبری های حضرت امام خمینی آنچنان رشد سیاسی و آگاهی مذهبی پیدا نموده اند که توطئه های استعماری دیگر در آنها تاثیری ندارد و تمام اقشار و طبقات و طوایف مختلف شیعه و سنی در ایران همگی در یک صف قرار دارند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به سوی اهداف الهی تلاش می کنند.

آیت الله منتظری افزود : معنای وحدت این نیست که هر کدام از طوایف مسلمین از عقاید خود دست بردارد بلکه معنای وحدت این است که باید حدود یک میلیارد مسلمان تمام توان و قدرت خود را در یک جهت برای کسب استقلال و باز یافتن شخصیت اسلامی خود و مقابله با کفر جهانی به کار ببرند(2)

کاردار  کویت به وزارت خارجه احضار شد

کاردار کویت در تهران بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد و اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری سرپرست مدارس ایرانی در کویت و بد رفتاری مقامات کویتی با اتباع ایرانی و اخراج آنان از این کشور بوسیله آقای  منصوری  معاون فرهنگی و کنسولی وزارت امور خارجه به اطلاع وی رسید.

منصوری همچنین با اشاره به سیاست های تفرقه آمیز در منطقه تاکید کرد : ما در هفته اخیر شاهد جنجالی بودیم که قابل توجیه نیست .دولت های مسلمان و همسایه باید به این مسئله توجه داشته باشند که تفاهم و دوستی و برادری به صلاح همه ماست از این رو ما انتظار داریم که این کشورها به واقعیات توجه بیشتری داشته و نسبت به آینده منطقه دور اندیش باشند.(3)

جنگنده عراقی سرنگون شد

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه شماره 1581 خود اعلام کرد نیروهای هوایی ارتش یک فروند از جنگنده های مهاجم ارتش متجاوز عراق از نوع میگ 23 را در منطقه جنوبی کشور هدف آتش جنگنده های خود قرار داده و سرنگون کردند.

همچنین بر اساس گزارش ها گروهی متشکل از 50 نفر از نمایندگان کشورهای اسلامی که جهت شرکت در سمینار بررسی جنایات صدام به ایران سفر کرده اند ضمن بازدید از شهرهای هویزه،آبادان و خرمشهر از جنایات صدامیان در این شهرها دیدن کردند.این هیئت در این بازدید کار کارکنان ستادهای باز سازی را مورد تحسین قرار دادند.(4)

منابع :

1- اطلاعات، 3 دی 62 ،ص3
2- جمهوری اسلامی،3 دی 62 ، ص 12
3- اطلاعات، 3 دی 62 ، ص2
4-جمهوری اسلامی، 3 دی 62 ، ص2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول