اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تلاش برای افزایش سن ازدواج دختران دادن مجوز برای ارتباطات خارج از عرف است

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عده‌ای تلاش دارند سن ازدواج دختران را اصلاح کنند ،در حقیقت بستن راه شرع برای ازدواج شرعی و قانونی و دادن مجوز برای ارتباطات خارج از عرف است.

تلاش برای افزایش سن ازدواج دختران دادن مجوز برای ارتباطات خارج از عرف است

زهزه طبیب زاده نوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: ماده 1041 قانون مدنی بار شرعی دارد و حق نداریم موضوعی را که شرع ممنوع نکرده است در جامعه ممنوع کنیم. در جوامع غربی کودکان از سنین پایین ارتباطات نامشروع دارند بنابریان اگر غرایزی وجود دارد که دارد و اگر این غرایز می‌تواند منجر به ایجاد ارتباطات خارج از چارچوب می‌شود که محدود کردن آن از طریق شرع هم صورت نگرفته است بنابراین محدود کردن آن به وسیله قانون کار درستی نیست، اولویت این است که دختران به بلوغ اجتماعی و جسمی کامل خود رسیده باشند و ازدواج صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هیچ تأییدی برای اینکه ازدواج در سنین پایین‌تر از سن 13 سال یا در همان سن اتفاق بیفتد، وجود ندارد. اما اگر موردی هم اتفاق افتاد شرع جلوی این ازدواج را نگرفته، هم اکنون متأسفانه شاهد موارد غیر شرعی آن در جامعه هستیم بنابراین محدود کردن آن به سن خاص بستن راه شرعی و باز گذاشتن راه غیر شرعی است و هیچ فایده‌ای ندارد.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند ازدواج در سن 13 سالگی کودک آزاری است، گفت: این سؤال را باید از این افراد پرسید که داشتن رابطه جنسی خارج از چارچوب ازدواج، کودک آزاری نیست اما اگر اذن پدر وجود داشته باشد کودک آزاری است؟! 

طبیب زاده نوری تصریح کرد: غرایز جنسی قبل از 18 سالگی وجود دارد و در برخی مواقع شاهد هستیم این غرایز در جامعه به صورت غیر شرعی برآورده می‌شود اگر راه شرعی آن بسته شود تنها دادن مجوز برای ارتباطات غیر شرعی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول