اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تشییع باشکوه شهید حملات صهیونیستی در تهران

پیکر پاک شهید حسین عباسی که در بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در بعلبک لبنان همراه با جمعی از مردم مسلمان این کشور به شهادت رسید بامداد دیروز طی مراسم باشکوهی در تهران تشییع شد.

تشییع باشکوه شهید حملات صهیونیستی در تهران

رخدادهای 19 دی 62

چکیده :

  • هیئت دولت لایحه توزیع کالا را تصویب کرد .

 

  • 28 تن از ایرانیان مقیم کویت اخراج شدند.

 

  • 5 جایزه نمایشگاه بین المللی هنر در ژاپن به کودکان ایرانی تعلق گرفت.

 

  • پیکر شهید عباسی که در بمباران بعلبک به دست صهیویست ها به شهادت رسیده بود با شکوه فراوان  در تهران تشییع شد.

 

  • کارتر تفنگداران آمریکایی در بیروت را مداخله گر نامید.

 

 تصویب لایحه توزیع کالا در  هیئت دولت

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه لایحه توزیع کالا مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.تغییر الگوی مصرف در جامعه و جایگزین نمودن فرهنگ مصرفی بدور از اسراف و تجمل پرستی هدف این لایحه است و اصول حاکم بر آن عبارتند از: جلوگیری از نظام انحصاری توزیع، به حداقل رساندن فاصله منابع تامین تولید تا مصرف، جلوگیری از هر گونه مبادله زائد و درآمد بدون ارائه کار و همچنین کنترل و تثبیت نرخ کالاها.

در این لایحه کالاها به سه دسته اساسی، ضروری و عادی تقسیم شده اند.(1)

 

اخراج 28 ایرانی مقیم کویت

صبح دیروز 28 نفر دیگر از ایرانیان مقیم کویت پس از ایذا و شکنجه توسط پلیس امنیتی کویت اخراج و از طریق مرزهای آبی جنوب کشورمان وارد بوشهر شدند. در جمع این افراد یک خانواده 5 نفری که بیش از 30 سال در کویت اقامت داشتند دیده می شود همچنین  2 پسر بچه 5 و 6 ساله و یک دختر بچه 2 ساله نیز  در بین اخراجی ها وجود دارند.

وزیر کشور کویت در جهت توجیه اخراج ایرانیان مقیم کویت گفت: انفجارهای اخیر در کویت با سیاست درهای باز این کشور و پذیرش خارجیان جدید در خاک کشور مرتبط است. شیخ احمد الصباح گفت: در رابطه با انفجارهای 12 دسامبر گذشته سلاح های به دست آمده نشان می دهد که یک طرف خارجی در این موج انفجارها دخالت داشته است.

گفتنی است دولت کویت مدعی است در انفجارهای مقرهای دیپلماتیک آمریکا و فرانسه در کویت جمهوری اسلامی ایران مقصر بوده است ولی تا کنون هیچ سند و مدرکی درباره این ادعای خود ارائه نکرده است.(2)

 

5 جایزه نمایشگاه بین المللی هنر ژاپن به کودکان ایرانی تعلق گرفت

دفتر اطلاعات و روابط عمومی پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: در دهمین نمایشگاه بین المللی هنر کودکان و نوجوانان ژاپن که توسط یونسکو در شهر ناگویای ژاپن برگزار شد جمعا 5 جایزه به کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایرانی تعلق گرفت.

غلامرضا معینی، محمد رضا شهبازی، فاطمه سلطانی، مریم وزیری و شعبانعلی فلاح کودکان و نوجوانان ایرانی بودند که که در نمایشگاه بین المللی ژاپن توانستند مدال نقره ّ برنز و دیپلم افتخار کسب کنند.(3)

 

تشییع باشکوه شهید حملات صهیونیست ها در تهران

پیکر پاک شهید حسین عباسی که در بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در بعلبک لبنان همراه با جمعی از مردم مسلمان این کشور به شهادت رسید بامداد دیروز طی مراسم باشکوهی در تهران تشییع شد.

امت شهید پرور که به دعوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم شرکت کرده بودند با شعارهای الله اکبر خمینی رهبر، این گل پر پر ماست هدیه به رهبر ماست و مرگ بر اسرائیل همبستگی خود را با مردم تحت ستم فلسطین و لبنان و تمامی مستضعفین جهان اعلام کردند

در این مراسم باشکوه برادر محسن رفیقدوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی با اعلام این مطلب که ما به شهادت پاسدار حسین عباسی  در میان ملت لبنان افتخار می کنیم گفت: اگر آمریکا اسرائیل و فرانسه همه امکانات خود را جهت سرکوب یک ملت کوچک به کار گرفته اند به خاطر ترس از انقلاب اسلامی و وجود کسانی است که از این انقلاب حمایت می کنند.(4)

 

انتقاد کارتر از حضور نیروهای آمریکایی در لبنان

جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی ماندی مورنینگ گفت: نیروهای آمریکایی که 16 ماه قبل برای حفاظت از غیر نظامیان و کمک به دولت لبنان وارد بیروت شدند بی طرفی خود را از دست داده اند و  آنها اکنون باید مواضع خود را به نیروهای سازمان ملل و یا هند، پاکستان، سوئیس نروژ یا دیگر کشورهای بی طرف تحویل دهند. از سوی دیگر یک مقام رسمی آمریکا نیز که نخواست نامش فاش شود گفت که ریگان احتمالا پیش از آگاهی یافتن از خروج کلیه نیروهای خارجی از لبنان تصمیم به بازگشت تفنگداران دریایی آمریکا را از لبنان اتخاذ خواهد کرد و این در حالی است که هنوز به گفته مقامات آمریکایی برنامه مشخصی برای خروج نیروی 1600 نفره تفنگداران آمریکا از لبنان وجود ندارد.(5)

منابع :

1. اطلاعات ، 19 دی 62 ، ص 4
2. جمهوری اسلامی ، 19 دی 62 ، ص 4
3. جمهوری اسلامی ، 19 دی 62 ،ص2
4. اطلاعات ، 19 دی 62 ، ص3
5. جمهوری اسلامی ، 19 دی 62 ، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول