اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا نطق های مجلس را رصد می کند

آیت الله امامی کاشانی : به قدری مجلس اهمیت دارد که من شنیده ام آمریکا افرادی دارد که روی تمام نطق های پیش از دستور نمایندگان بررسی می کنند تا ببینند کدام نمایندگان یک مقدرای سست هستند.

آمریکا نطق های مجلس را رصد می کند

رخدادهای 9 دی 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای : شعار وحدت مسلمین در ایران یک امر واقعی است.

 

  • حجت الاسلام امامی کاشانی : تندروی در گزینش ها  به نظام لطمه می زند.

 

  • پس ا زچند روز بازداشت و اخراج از فرانسه   5 تن از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در پاریس وارد تهران شدند.

 

آیت الله خامنه ای : هر کس در مسیر خلاف وحدت مسلمین حرکت کند به انقلاب خیانت کرده است

علمای اهل تسنن و تشیع ،جمعی از اصناف بازار و نمایندگان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به اتفاق حجت الاسلام سید مهدی عبادی نماینده امام و امام جمعه زاهدان که عازم جبهه های نبردحق علیه باطل بودند با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

 آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : شعار یگانگی و اتحاد اهل تسنن و تشیع و وحدت مسلمین که به زبان مردم ایران جاری است یک امر واقعی است و تنها یک شعار صوری محسوب نمی شود.

رئیس جمهور افزود :اگر مبارزه برای قرآن و اسلام و حاکمیت معارف و ارزش های اسلامی یک امر جدی است وحدت معتقدین به قرآن نیز یک واجب اساسی است امروز ملت مسلمان چون در فکر پیاده کردن اسلام و قرآن است باید قاطعانه در مقابل هر انگیزه اختلاف افکن بایستد.

آیت الله خامنه ای افزود: هر کس که امروز حرکتی بر خلاف وحدت مسلمین از او صادر شود به انقلاب اسلامی و مردم خیانت کرده است.(1)

امامی کاشانی : تندروی در گزینش ها  به نظام لطمه می زند

آئین شکوهمند نماز پر صلابت و عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با حضور پر شور نمازگذاران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت حجت الاسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع گزینش ها و تندروی هایی که در این زمینه شده است گفت : ممکن است افرادی که در گزینش ها تندروی یا جمود فقهی و فکری دارند اشخاص خادم به اسلام و انقلاب را رد کنند تمام اینها به نظام لطمه می زند.جمود فقهی نیز یعنی اینکه نروند ببینند امام در مطالب دیگر چه گفته و به عنوان دین و مذهب و وظیفه اسلامی افراد مسلمان و کارامد را کنار بزنند.

امام جمعه موقت تهران درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز گفت : به قدری مجلس اهمیت دارد که من شنیده ام آمریکا افرادی دارد که روی تمام نطق های پیش از دستور نمایندگان بررسی می کنند تا ببینند کدام نمایندگان یک مقدرای سست هستند و کدام نمایندگان هستند که می توانند برنامه های خود را از طریق آنها وارد کشور کند بنابر این ما باید خیلی بیدار باشیم.(2)

دانشجویان اخراجی از فرانسه وارد تهران شدند

5 تن از دانشجویان عضو انجمن اسلامی پاریس پس از پنج روز بازداشت توسط پلیس فاشیست فرانسه وارد تهران شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.این پنج تن که از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در پاریس هستند پس از پنج روز آزار و شکنجه و تحمل ناملایمات فراوان با هواپیمایی جمهوری اسلامی وارد تهران شدند و در فرودگان مهر آباد مورد استقبال مقامات و وزارت خارجه قرار گرفتند.

یکی از این دانشجویان پس از ورود به تهران در گفت  و گویی در فرودگاه مهرآباد گفت : ما را به شهر ریس در 150 کیلومتری پاریس منتقل کرده و در ساختمانی که به وسیله تعداد زیادی پلیس محافظت می شد نگهداری می شدیم در مدت بازداشت نیز اجازه هیچ کاری به ما نمی دادند.

وی افزود : آنها هیچ دلیلی را برای بازداشت ما نداشتند و ما را فقط به جرم مسلمان بودن و از امام پیروی کردن دستگیر کرده و حتی بر خلاف قوانین خودشان ما را به زور و فشار از آن کشور اخراج  کردند. اکنون نیز ما از وضع خانواده های خود در پاریس هیچ گونه اطلاعی نداریم و مزدوران فرانسوی قبل از پرواز حتی اجازه ملاقات با خانواده هایمان را نیز به ما ندادند.(3)

منابع :

1- جمهوری اسلامی، 10  دی 62 ، ص12
2- اطلاعات، 10 دی 62 ، ص18
3-اطلاعات، 10 دی 62 ، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول