اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دور جدید مذاکرات لبنان

در کنفرانس آشتی ملی لبنان ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست پیشرو تصمیم خود را مبنی بر ارائه یک سند کاری مشترک با جنبش امل به رهبری نبیه بری اعلام کرد.

دور جدید مذاکرات لبنان

رخدادهای 25 اسفند 62

چکیده:

  • موسوی: نتیجه انتخابات هر چه باشد به نفع اسلام و انقلاب است.

 

  • بودجه سال 63 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

  • واشنگتن پست: عراق به شکست خود در بازپس گیری جزایر مجنون اعتراف کرد.

 

  • هیئت کارشناسی سازمان ملل از مناطق عملیاتی خیبر که هدف حملات شیمیایی رژیم بعثی قرار گرفته بود نمونه برداری کرد.

 

  • طرح مشترک شیعیان و دروزی ها تقدیم کنفرانس آشتی ملی لبنان شد.

 

موسوی: ما به دلیل رشد مردم نگران نتیجه انتخابات نیستیم

سمینار بحث و بررسی پیرامون دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در دانشگاه پلی تکنیک از سوی دفتر تحکیم وحدت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد.

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان در این سمینار گفت: آنچه انقلاب را حفظ می کند حضور همه جانبه مردم است ما هر جا موفق بوده ایم به خاطر حضور مردم در صحنه های سیاسی بوده این فکر غلط است که شرکت در حرکت های سیاسی باعث تفرقه مردم است آنچه که در دانشگاه تفرقه ایجاد می کند این است که نظام بخواهد سیاست زدایی کند.

نخست وزیر افزود: حرکت های دانشجویان در بحرانی ترین لحظات انقلاب مانند حرکت تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب فرهنگی و اگر نبود دانشگاه در این حرکت ها آیا سرنوشت سیاسی ما همان بود که الان هست؟

وی با اشاره انتخابات پیش روی مجلس نیز گفت: ما به دلیل رشد سیاسی ملتمان نگران نتیجه انتخابات نیستیم زیرا که این نتیجه هر چه که باشد به نفع اسلام و انقلاب است.(1)

 

لایحه بودجه سال 63  تصویب شد

لایحه بودجه سال 1363 کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس از تصویب نمایندگان گذشت.

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد در این جلسه بررسی پیشنهادات اصلاحی نمایندگان پیرامون جزئیات و تبصره های لایحه بودجه سال 63 کشور ادامه یافت که سرانجام با تصویب سه تبصره الحاقی دیگر بودجه سال آینده کشور از تصویب نهایی مجلس گذشت. آقای هاشمی در پایان این جلسه از زحمات کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون های مجلس در تنظیم بودجه سال 63 تشکر کرد.(2)

 

عراق به شکست خود اعتراف کرد

در حالی که مدافعان غیور اسلام علی رغم تمامی تلاش نیروهای عراقی و حتی به کارگیری سلاح های شیمیایی همچنان از جزایر مجنون دفاع می کنند و تمامی ضد حملات دشمن برای بازپس گیری این منطقه حساس با شکست رو به رو می شود. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در شماره دیروز خود نوشت: فرماندهان نظامی عراق اذعان دارند که آنها هر روز متحمل تلفات سنگین برای خارج کردن نیروهای ایرانی از مواضع بدست آمده شان می شوند.

واشنگتن پست که گناه شکست های پی در پی نیروهای عراقی را به گردن باتلاق های اطراف انداخته اضافه می کند: باتلاق های اطراف ناحیه نفتی جزیره مجنون که گفته می شود بیش از 7 میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد کوشش های مکرر نیروهای عراقی را در باز پس گیری این مناطق با مشکل مواج کرده است. روزنامه نگاران فرانسوی مقیم عراق نیز اذعان کرده اند جنگ بسیار شدید است و رژیم عراق اجازه دیدار از مناطق عملیاتی را نمی دهد.(3)

 

بازدید کارشناسان سازمان ملل از مناطق آلوده به مواد شیمیایی

همزمان با بازتاب گسترده استفاده رژیم عراق از سلاح های شیمیایی و شکست در بازپس گیری جزایر مجنون اعضای هیئت کارشناسی سازمان ملل نیز دیروز برای بررسی میزان و چگونگی بهره گیری سلاح های شیمیایی از سوی رژیم عراق علیه رزمندگان به جنوب کشور رفته بودند پس از بازدید از منطقه عملیاتی و دیدار با مجروحین بستری در بیمارستان های اهواز و نمونه برداری و تهیه گزارشات مستند از آثار و بقایای حملات شیمیایی امروز اهواز را ترک و راهی تهران شدند.(4)

 

پایان سومین دور مذاکرات لبنان

سومین دور کاری کنفرانس آشتی ملی لبنان در لوزان دیروز به کار خود پایان داد. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در این جلسه که یک ساعت به طول کشید ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست پیشرو تصمیم خود را مبنی بر ارائه یک سند کاری مشترک با جنبش امل به رهبری نبیه بری اعلام کرد. بر اساس گزارش ها در اجلاس دیروز قرار بود نحوه تقسیم پست های دولتی بین گروه ها و فرقه های مختلف لبنان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. منابع نزدیک به جمیل گفتند وی ترجیح می دهد که 20 پست مهم دولتی به طور عادلانه بین گروه های مختلف تقسیم شود ولی در عین حال پست های ریاست جمهوری، ریاست پارلمان و نخست وزیر به ترتیب متعلق به مسیحیان، شیعیان و اهل سنت باقی بماند و این در حالی است که جنبلاط خواستار تشکیل یک شورای ریاست جمهوری متشکل از نمایندگان گروه های مختلف شده است.(4)

منابع:

اطلاعات، 25 اسفند 62، ص 3
کیهان، 25 اسفند 62، ص 2
اطلاعات، 25 اسفند 62، ص 2
اطلاعات، 25 اسفند 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول