اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سوء قصد به کادر دیپلماتیک ترکیه در تهران

در جریان سه سوء قصد متوالی 2 تن از اعضای سفارت ترکیه در تهران مجروح شدند.

سوء قصد به کادر دیپلماتیک ترکیه در تهران

رخدادهای 8 و 9 فروردین 63

چکیده:

  • موسوی: سپاه پاسداران علاوه بر دفاع از امنیت ملی و مرزها ارزش های مکتبی را در جامعه تثبیت می کند.

 

  • مدیر کل انتخابات کشور: تعداد کل کاندیداهای مجلس از سراسر کشور 1584 نفر است.

 

  • توسط چند تروریست دبیر اول و معاون وابسته نظامی سفارت ترکیه در تهران مجروح شدند.

 

  • خبرنگاران خارجی به تسلط رزمندگان اسلام بر جزایر مجنون اعتراف کردند.

 

  • مزدوران بعثی با بمباران یک روستا 32 نفر را کشتند.

 

  • در سنگین ترین نبردهای 2 هفته اخیر 174 تن در بیروت کشته شدند.

 

موسوی: محور اصلی وظایف سپاه پیاده کردن ارزش های الهی است

اعضای واحد عقیدتی پادگان امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از مسئولین واحدهای مختلف این پادگان به همراه گروهی از اعضای بسیج با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار آقای موسوی گفت: نهادهای انقلاب در جامعه ما علی رغم ماموریت های متنوعی که دارند محور اساسی وظایف آنها در نظام پیاده کردن ارزش های الهی و پاسداری از آنها است.

نخست وزیر تاکید کرد: امروز سپاه پاسداران ما علاوه بر دفاع از امنیت ملی و مرزهای کشورمان و تاختن به دشمنان انقلاب اسلامی با ارزش هایی که در میان اعضای آن مطرح است و با عمل متکی به تعالیم و ارزش های مکتبی در حقیقت ارزش های مکتبی را در جامعه تثبیت می کنند. و این بزرگترین وظیفه سپاه است.(1)

 

1584 نفر کاندیدای مجلس دوم

مصطفی تهرانی مدیر کل انتخابات کشور صبح امروز گفت: تعداد قطعی کاندیداهای دومین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور 1584 نفر است.

 به گفته وی فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها نیز از روز 11 تا 15 فروردین ماه به تدریج شروع خواهد شد و تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران نیز در گفت و گویی اعلام کرد در تهران 256 نفر خود را کاندیدا کرده اند که از این تعداد 13 نفر جزو اقلیت های مذهبی هستند. به گفته وی اکثر نمایندگان دور اول مجلس برای دور دوم نیز ثبت نام کرده اند حقیقت گفت: هیئت اجرایی برای تهران در حدود 2 هزار و 600 شعبه اخذ رای در نظر گرفته است.(2)

 

سوء قصد به کادر دیپلماتیک ترکیه در تهران

در جریان سه سوء قصد متوالی که دیروز و شب چهار شنبه رخ داد 2 تن از اعضای سفارت ترکیه در تهران مجروح شدند.

در اولین سوء قصد که پریشب در خیابان فرشته تهران روی داد شخصی که قصد داشت یک بمب دستی را در اتومبیل یک عضو سفارت ترکیه در تهران کار بگذارد بمب در دستش منفجر شد و با کشته شدن وی سوء قصد نافرجام ماند وی از اعضای یک گروه سری تروریستی ارمنی بود.

 بر اساس این گزارش صبح دیروز نیز در 2 سوء قصد جداگانه دبیر اول سفارت  و وابسته نظامی سفارت ترکیه در تهران مجروح شدند.در این سوء قصدها تروریست های مجهز به کلت کمری این دو نفر را به شدت مجروح کرده و سپس گریختند به گفته منابع بیمارستانی بیمارستان شهدا وابسته نظامی ترکیه که از ناحیه سر هدف قرار گرفته از وضعیت خوبی برخوردار نیست . ولی دبیر اول سفارت از وضعیت خوبی برخوردار است. وی پس از معالجات اولیه ارتش سری ارامنه را مسئول سوء قصد به خود عنوان کرد.(3)

 

بازدید خبرنگاران خارجی از جزایر مجنون

عکاسان و  فیلمبرداران خارجی ضمن بازدید از جزایر مجنون شمالی و جنوبی از قسمت های مختلف آن عکس و فیلم و گزارش تهیه کردند.

 بر اساس این گزارش خبرنگاران خارجی در حالی که ماسک های ضد گازهای شیمیایی همراه داشتند پس از بازدید از مناطقی که توسط جنگنده های بعثی بمباران شیمیایی شده بود از مواضع پدافندی سپاهیان اسلام و حلقه چاه های نفت در جزایر مجنون دیدن کردند. همچنین گروهی از این خبرنگاران از بالای دکل های دیده بانی نیروهای اسلام جاده مهم و استراتژیک بصره-العماره و روستاهای اطراف آن را نظاره کردند. در طول مدت بازدید خبرنگاران خارجی جنگنده های دشمن 8 بار به این جزایر حمله کردند. این بازدید هفت ساعت طول کشید.

 خبرنگار مجله آلمانی اشترن پس از این بازدید گفت مطمئن بودیم که جزایر در اختیار ایران است اما تصور نمی کردیم تا این حد بر آن مسلط باشد.(4)

 

حمله وحشیانه جنگنده های بعثی به روستای حسینیه در اندیمشک

دو فرونده جنگنده عراقی روستای حسینیه از توابع اندیمشک را بمباران کردند که بر اثر این بمباران وحشیانه حدود 30 تن شهید و 70 نفر مجروح شدند همچنین ده ها خانه با خاک یکسان شد. مجروحین این جنایت به بیمارستان های دزفول و اندیمشک انتقال یافتند چند تن از مجروحین نیز که حالشان وخیم بود به بیمارستان های اهواز منتقل شده اند.(5)

 

174 کشته و زخمی در درگیری های بیروت

خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داد این شهر بار دیگر صحنه شدیدترین درگیری ها بین توپخانه ارتش لبنان و نیروهای ضد دولتی بود در جریان این نبردها 174 تن کشته و زخمی شدند. همزمان با این درگیری ها امین جمیل رئیس رژیم فالانژ لبنان شب گذشته نمایندگان گروه های درگیر در جنگ لبنان را به کاخ ریاست جمهوری فراخواند تا این کشور را بار دیگر از غلطیدن در ورطه یک جنگ کامل نجات دهد.

کیمته امنیتی سیاسی لبنان نیز اعلام کرد در نبردهای دیروز 37 نفر کشته و 137 نفر نیز مجروح شده اند منابع دیگر تعداد کشته ها و مجروحین را بیش از این تعداد اعلام کرده اند.(6)

منابع:

1. کیهان، 8 فروردین 63، ص 2
2. اطلاعات، 8 فروردین 63، ص 2
3. کیهان، 9 فروردین 63، ص 3
4. اطلاعات، 9 فروردین 63، ص 4
5. اطلاعات، 9 فروردین 63، ص 3
6. اطلاعات، 9 فروردین 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول