اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نافرمانی در ارتش متجاوز

نافرمانی در ارتش عراق گسترش یافته و رژیم بعثی اقدام به ایجاد دادگاه های مخصوص نظامی در مناطق مختلف بویژه درشهرهای سلیمانیه کاظمین و العماره نموده است.

نافرمانی در ارتش متجاوز

رخدادهای  4 فروردین 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور با جانبازان انقلاب اسلامی دیدار کرد.

 

  • 4 جنگنده و یک هلیکوپتر دشمن در منطقه عملیاتی خیبر سرنگون شدند.

 

  • رژیم بعثی درشهرهای سلیمانیه، کاظمین و العماره دادگاه ویژه نظامی برای فراریان از جنگ تشکیل داد.

 

عیادت آیت الله خامنه ای از جانبازان انقلاب

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در چهارمین روز عید در مرکز توانبخشی امام خمینی وابسته به بنیاد شهید و آسایشگاه ولیعصر حضور یافت و از جانبازان انقلاب اسلامی عیادت و دلجویی کرد.

در این دیدار یکی از جانبازان در پاسخ به سخنان محبت آمیز آقای خامنه ای گفت: ما فقط می خواهیم که شما دعا کنید تا هر چه زودتر خدا به ما شفا بدهد تا بتوانیم در جبهه های نبرد حاضر شویم جانباز دیگری نیز از رئیس جمهور خواست تا برای جانبازان مقدمات دیدار با امام امت را فراهم آورد.(1)

 

سرکوب شدید پاتک های دشمن در جزایر مجنون

بر اساس اطلاعیه های ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه خاتم الانبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی امروز و دو روز گذشته 4 فروند میگ جنگنده دشمن بعثی به همراه یک هلیکوپتر در منطقه عملیاتی خیبر که قصد بمباران لشکریان توانمند اسلام را در این منطقه داشتند هدف پدافند زمین به هوا و جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و سرنگون شدند. طی چند روز گذشته پاتک های سنگین دشمن نیز در منطقه عملیاتی خیبر همگی به شدت سرکوب شده و بر اساس گزارش سیمای جمهوری اسلامی ایران اجساد مزدوران بعثی در کل منطقه پراکنده است. از داخل عراق نیز گزارش می رسد نافرمانی در ارتش عراق گسترش یافته و رژیم بعثی اقدام به ایجاد دادگاه های مخصوص نظامی در مناطق مختلف بویژه درشهرهای سلیمانیه، کاظمین و العماره نموده است.(2)

منابع:

1. اطلاعات، 5 فروردین 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 5 فروردین 63، ص 9

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول