اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حیثیت نظام مرهون ایستادگی مقابل آمریکا است

آیت الله خامنه ای، ریاست جمهور: اگر می خواستیم در مجامع جهانی در مقابل آمریکا عقب نشینی کنیم حیثیت و آبروی کنونی جمهوری اسلامی به دست نمی آمد.

حیثیت نظام مرهون ایستادگی مقابل آمریکا است

رخدادهای 10 فروردین 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ما در مقابل آمریکا و فشارهایش عقب نخواهیم نشست.

 

  • نشست شورای امنیت در مورد کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی عراق در جنگ تحمیلی به توافق نرسید.

 

آیت الله خامنه ای: در میدان های سیاسی ملت ما عقب نشینی نخواهد کرد

نماز جمعه این هفته تهران با شکوه هرچه تمام و با حضور انبوه مردم خداجوی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر ملت ها امروز دست به دست هم بدهند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند هیچ قدرتی در دنیا قادر نیست که بر آنها پیروز شود و بر آنها فائق آید و ما با جمهوری اسلامی ایران و با پیروزی این نظام توانستیم این مدعا را ثابت کنیم.

امام جمعه تهران افزود: امروز هم مبارزه ما با آمریکا ادامه دارد و تا وقتی که آمریکا دارای خصلتی ابرقدرتی و سلطه گری است این مبارزات ادامه خواهد داشت و در تمام میدان ها هم به فضل الهی ما امیدوار و خوشبین هستیم و پیش بینی می کنیم آمریکا را شکست خواهیم داد و در میدان های سیاسی نیز به هیچ وجه ملت ما عقب نشینی نخواهند کرد.

رئیس جمهور افزود: نه مستقیم و نه غیر مستقیم فشار آمریکا را ما در هیچ جا تحمل نخواهیم کرد ما اگر می خواستیم فشار آمریکا را تحمل کنیم این انقلاب واقع نمی شد. اگر می خواستیم در مجامع جهانی در مقابل آمریکا عقب نشینی کنیم حیثیت و آبروی کنونی جمهوری اسلامی به دست نمی آمد.(1)

 

شکست شورای امنیت در عمل به وظایف ذاتی خود

منابع دیپلماتیک سازمان ملل گفتند اعضای شورای امنیت روز پنج شنبه در مورد محکوم کردن استفاده سلاح شیمیایی بر علیه نیروهای ایرانی بدون ذکر نام عراق توافق کردند. اما درباره چگونگی این محکومیت با شکست رو به رو شدند. شوروی خواستار این محکومیت در چارچوب یک اعلامیه از سوی رئیس شورای امنیت بود اما هلند، انگلیس، پاکستان و نیکاراگوئه صدور قطعنامه که دارای قدرت بیشتری است را ترجیح دادند. بیش از 3 سال است که جمهوری اسلامی ایران دولت های غربی و سازمان امهای بین المللی را در جریان استفاده رژیم عراق از سلاح های شیمیایی گذاشته است اما آنها هیچ واکنش مناسبی را از خود نشان نداده اند بر اساس معاهده 1925 ژنو دولتی که از سلاح های شیمیایی استفاده کند جنایتکار جنگی محسوب می شود.(2)

منابع:

1. اطلاعات، 11 فروردین 63، ص 9
2. اطلاعات، 11 فروردین 63، ص 8

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول