اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بزرگترین عملیات چریکی فلسطینیان در سال‌های اخیر

چریک های فلسطینی یکی از مواضع اسرائیلی ها را در بیت المقدس مورد حمله قرار دادند و بیش از 50 اسرائیلی را کشته و زخمی کردند.

بزرگترین عملیات چریکی فلسطینیان در سال‌های اخیر

رخدادهای 14 فروردین 63

چکیده:

  • فعالیت های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس چهره شهرهای کشور را کاملا دگرگون کرده است.

 

  • بزرگترین عملیات چریکی سال های اخیر در فلسطین اشغالی 50 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 

صدور بخشنامه انتخاباتی نخست وزیر

با اعلام اسامی کاندیداهای واجد شرایط در اکثر استان های کشور فعالیت های انتخاباتی این کاندیداها چهره شهرهای کشور را دگرگون کرده است. با پایان رسمی تعطیلات عید نوروز فعالیت های انتخاباتی نیز گسترده تر شده است.

بر اساس این گزارش اقای موسوی نخست وزیر کشورمان طی بخشنامه ای از کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب، استانداران، فرمانداران و بخشداران خواست که در رابطه با انتخابات بی طرفی کامل را رعایت کنند.

 مصطفی تهرانی مدیر کل ستاد انتخابات کشور نیز اعلام کرد تا کنون در سراسر کشور 20 تن از کاندیداها پس از اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی انصراف خود را اعلام کرده اند که اسامی آنها متعاقبا اعلام می شود.  به گفته وی  کسانی که در سطح شهرها اقدام به پاره کردن پوسترهای کاندیداهای رقیب بکنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.(1)

 

کشته و مجروح شدن 50 صهیونیست در عملیات رزمندگان فلسطینی

خبرگزاری رویترز از فلسطین اشغالی گزارش داد چریک های فلسطینی یکی از مواضع اسرائیلی ها را در بیت المقدس مورد حمله قرار دادند و بیش از 50 اسرائیلی را کشته و زخمی کردند.

به گفته ناظران این بزرگترین عملیات چریکی در سال های اخیر در قلب سرزمین های اشغالی بوده است. بر اساس گزارش رویترز این حمله با نارنجک دستی و مسلسل صورت گرفت. لحظاتی پس از این عملیات نیروهای صهیونیست تلاش گسترده ای را برای دستگیری عاملان آغاز کردند. تا کنون 3 تن از چریک ها دستگیر و نفر چهارم کشته شده است. جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین مسئولیت حمله چریکی در بیت المقدس را بر عهده گرفت و اعلام کرد 2 وزیر و چندین مقام رژیم اسرائیل را نیز به گروگان گرفته است بر اساس بیانیه این جبهه هدف عملیات وزارتخانه های جهانگردی، بازرگانی و صنایع اسرائیل بوده است. بر اساس بیانیه این جبهه چریک های فلسطینی یک مرکز تجاری را در جریان این عملیات به تصرف خود درآورده اند و در صورتی که نیروهای اسرائیلی به این ساختمان حمله کنند جان تمامی گروگان ها به خطر خواهد افتاد.(2)

منابع:

1. اطلاعات، 14 فروردین 63، ص 2
2. کیهان، 14 فروردین 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول