اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پیام ویژه اسد به رئیس جمهور

عبدالحلیم خدام پس از تقدیم پیام حافظ اسد به آیت الله خامنه ای گفت: ما اعلام می کنیم که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کنار ایران خواهیم ماند.

پیام ویژه اسد به رئیس جمهور

رخدادهای 3 خرداد 63

چکیده:

  • رئیس جمهور: ابتکار عمل در منطقه خلیج فارس در دست ماست.

 

  • خدام پیام ویژه رئیس جمهور سوریه را تقدیم آیت الله خامنه ای کرد.

 

  • نیروهای پاسدار و بسیج سراسر کشور فردا قدرت رزمی خود را برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش می گذارند.

 

  • صدام: به کلیه نفت کش ها در خلیج فارس بدون استثنا حمله می کنیم.

 

آیت الله خامنه ای: شعار حمایت از مستضعفین باید حفظ شود

ششمین سمینار ائمه جمعه استان البرز دیروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و امام جمعه تهران آغاز به کار کرد.

آیت الله خامنه ای در این سمینار گفت: شعار حمایت از مستضعفین در اصل متعلق به روحانیون و اهل علم است و چون همواره ملجا و پناهگاه محرومان و مستضعفان بوده است لذا شعار حمایت از مستضعفین می باید مانند دیگر شعارهای اصلی انقلاب مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان یک محور عمده و زیر بنایی در مسائل سیاسی و اعتقادی انقلاب مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین ضمن اشاره به شرارت ها و حادثه آفرینی های رژیم بعثی صهیونیستی عراق در منطقه خلیج فارس تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی در منطقه بسیار مستحکم بوده و ابتکار عمل در دست ماست.(1)

 

تسلیم پیام ویژه حافظ اسد به رئیس جمهور

عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه و فاروغ الشرع وزیر خارجه این کشور بعد از ظهر دیروز به همراه هیئتی به منظور تسلیم نامه حافظ اسد به رئیس جمهور کشورمان و گفت و گو با مقامات ایران در مورد اوضاع خلیج فارس وارد تهران شدند و مورد استقبال دکتر ولایتی وزیر امور خارجه، آقازاده وزیر مشاور در امور اجرایی و میر سلیم مشاور عالی رئیس جمهور ایران و تنی چند از سفرا و کارداران کشورهای اسلامی مقیم تهران قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش هیئت عالی رتبه سیاسی سوریه ساعاتی پس از ورود به تهران به حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور رسیده و با ایشان دیدار کرد. در این دیدار عبدالحلیم خدام پس از تقدیم پیام حافظ اسد به آیت الله خامنه ای گفت: ما اعلام  می کنیم که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همواره درکنار ایران بوده ایم و درکنار ایران نیز خواهیم ماند و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تائید می کنیم. وی گفت: امپریالیزم قصد دخالت و گسترش جنگ در منطقه خلیج فارس را دارد.

در این دیدار همچنین در خصوص اوضاع جاری منطقه و تهاجمات امپریالیزم و صهیونیسم بین الملل بحث و تبادل نظر شد.(2)

 

سپاه در مورد تحولات منطقه پیامی صادر کرد

در پی توطئه های استکبار جهانی برای ایجاد ناامنی در خلیج فارس از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر شد.

در بخشی از این پیام آمده است: نیروهای پاسدار و بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه (4 خرداد) به منظور اعلام آمادگی برای مقابله با هر نیروی متجاوزی که قصد توطئه و آتش افروزی در خلیج فارس را داشته باشد از پایگاه های سپاه پاسداران در سراسر کشور به سوی محل های برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه دست به راهپیمایی مسلحانه خواهند زد و قدرت و توان رزمی برآمده از ایمانشان را برای تداوم نبرد در جبهه های جنوب و غرب کشورمان و مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی در هر منطقه دیگر به نمایش خواهند گذاشت.(3)

 

 اعتراف صدام به ایجاد ناامنی در خلیج فارس

دیکتاتور عراق دیروز اعلام کرد که عراق به ماجراجویی های خود در خلیج فارس در جهت ناامن کردن منطقه ادامه خواهد داد.

صدام تاکید کرد عراق به حملات خود به نفتکش های خارجی در خلیج فارس ادامه خواهد داد و هیچگونه استثنایی نیز در این زمینه قائل نخواهد شد. وی که برای بخشی از پرسنل شکست خورده ارتش بعث عراق سخن می گفت تایید کرد که عراق وقعی به درخواست های مجامع بین المللی و دیگر کشورها برای جلوگیری از گسترش جنگ در خلیج فارس نخواهد گذاشت. صدام علت ماجراجویی های اخیر در خلیج فارس را تلویحا ناتوانی ارتش عراق در رویارویی با رزمندگان اسلام ذکر کرد. اعترافات صدام به ایجاد ناامنی در خلیج فارس برای تهدید اقتصادی ایران که منجر به وارد شدن ضربات شدید اقتصادی به دیگر کشورها نیز خواهد شد زمانی صورت می گیرد که ارتجاع عرب جمهوری اسلامی ایران را مسئول بحران در خلیج فارس می داند و هیچگونه توجهی به اقرار صریح صدام نمی کند و تلاش دارد این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 3 خرداد 63، ص 16
2. کیهان، 3 خرداد 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 3 خرداد 63، ص 2
4. کیهان، 3 خرداد 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول