اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار شدید به آمریکا

آیت الله منتظری با اشاره به شیطنت های اخیر آمریکا گفت: ملت ایران مقابل هر توطئه ای که آمریکا ترتیب دهد با قاطعیت خواهد ایستاد.

هشدار شدید به آمریکا

رخدادهای 6 خرداد 63

چکیده:

  • اولین مجلس انقلاب امروز با سخنان هاشمی رفسنجانی به کار خود پایان داد.

 

  • دومین دوره مجلس شورای اسلامی فردا رسما افتتاح می شود.

 

  • آیت الله منتظری: آمریکا اگر در ایران مداخله کند باید از روی جنازه 40 میلیون مسلمان مقاوم عبور کند.

 

  • بعثی ها 750 جوان عراقی را در نجف اشرف به اتهام فرار از جنگ اعدام کردند.

 

  •  کابینه دولت جدید لبنان نتوانست از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.

 

دفاع هاشمی از عملکرد مجلس اول

آخرین جلسه اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت 8 و 35 دقیقه امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور 204 تن از نمایندگان و با شرکت تعدادی از وزرا و جمعی از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد.

آقای هاشمی طی سخنانی در آخرین نشست علنی مجلس اول گفت: در مورد مجلس باید عرض کنیم که این مجلس یک فصل نویی در تاریخ اسلام و شاید هم در تاریخ دنیا باز کرد. یک نکته بسیار مهم خود مجلس شورای اسلامی است قطع نظر از ویژگی های مثبت یا منفی‏اش. همین که انقلابی موفق شد که درسال دوم پیروزیش مجلسی آزاد درست بکند که این مجلس با اعتراف دشمنان ما جزو آزادترین پارلمانهای دنیاست، برنامه‏هایش مستقیم پخش می شود و هیچ چیز سری و مخفی از مردم ندارد و نمایندگانش آزادترین نمایندگان دنیا هستند.

هاشمی افزود: من خیال می کنم اگر اوراق مذاکرات این دوره مجلس را وقتی که مجموعه آن را جمع کنند، در مقابل دوره‏های دیگر بگذارند و در مقابل مجالس دیگر دنیا بگذارند حجم مذاکرات معلوم می شود که چه مقدار این مجلس کار کرده است، به اضافه اینکه مذاکرات کمیسیون ها اگر جمع بشود یک کتابخانه می شود.

در ادامه این جلسه آقای هاشمی متن دست خط امام خمینی خطاب به مجلس را تقدیم به خانواده شهدای مجلس و نمایندگان دوره اول قرائت کرد. گفتنی است دوره دوم مجلس شورای اسلامی رسما فردا افتتاح خواهد شد.(1)

 

هشدار شدید آیت الله منتظری به آمریکا

گروه زیادی از اعضای سپاه و بسیج استان های اصفهان و باختران به همراه مسئولین هلال احمر سراسر کشور و مسئولین عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران از سراسر کشور با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار با اشاره به شیطنت های اخیر آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه اهل جنگ و تجاوز نبوده. این جنگ را نیز آمریکا توسط رژیم دست نشانده عراق به ما تحمیل کرد و هدفش نابودی انقلاب اسلامی بود.

آیت الله منتظری افزود: ملت ایران مقابل هر توطئه ای که آمریکا ترتیب دهد با قاطعیت خواهد ایستاد و از این رفت و آمدهای مشکوک و کنفرانس های استعماری و نشست ها و نغمه هایی که امروز شنیده می شود که آمریکا دخالت مستقیم می کند هیچ گاه به خودش خوفی و هراسی راه نمی دهد. آمریکا باید بداند اگر خواست در این کشور دخالت کند باید از روی جنازه 40 میلیون مسلمان مقاوم عبور کند. اگر آمریکا دیوانگی کرد و خودش را در این گرداب خطرناک انداخت ملت ما درسی به او می دهد که دیگر فراموش نکند.(2)

 

اعدام 750 عراقی در نجف اشرف

واحد مرکزی خبر گزارش داد رژیم بعثی عراق اخیرا 750 نفر از جوانانی را که از جبهه جنگ با جمهوری اسلامی ایران گریخته بودند را در نجف اشرف اعدام کرد.

این اعدام ها در پی بازدید اخیر صدام از شهر نجف انجام گرفته است.گزارش دیگری نیز حاکیست رژیم جنایتکار عراق چندی پیش نیز در ورزشگاه نجف 17 نفر از جوانانی را که حاضر به حضور در جبهه ها نشده بودند را به چوبه دار سپرد.(3)

 

دولت لبنان رای اعتماد نگرفت

رادیو کویت دیروز گزارش داد نمایندگان مجلس لبنان از دادن رای اعتماد به کابینه عمر کرامی خودداری کردند.

 بر اساس این گزارش نمایندگان گفتند که اوضاع خیلی وخیم تر از آن است که بتوان به دولت عمر کرامی رای اعتماد داد. این خبر را هنوز هیچ منبع رسمی دیگری تائید نکرده است اما دیروز اعلام شد که پارلمان لبنان به دلیل عدم امنیت از تشکیل جلسه برای رسیدگی به برنامه کاری دولت کرامی خودداری می کند. همچنین دیروز منابع رسمی اعلام کردند که دولت عمر کرامی تصمیم گرفته است دفتر رابط رژیم اشغالگر قدس در شمال بیروت را تعطیل کند این تصمیم طی یادداشتی به اطلاع رژیم صهیونیستی رسیده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 6 خرداد 63، ص 2
2. اطلاعات، 6 خرداد 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 6 خرداد 63، ص 2
4. کیهان، 6 خرداد 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول