اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید رئیس جمهور بر ارتباط واقعی مردم و مجلس

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور تاکید کرد: ارتباط واقعی مردم و مجلس تضمین کننده انقلاب و خط قانونگذاری در کشور خواهد بود.

تاکید رئیس جمهور بر ارتباط واقعی مردم و مجلس

رخدادهای 7 خرداد 63

چکیده:

  • دومین مجلس انقلاب با پیام تاریخی امام خمینی و سخنرانی رئیس جمهور گشایش یافت.

 

  • امام خمینی: حل مسائل بسیار مهم اقتصادی و مبارزه با تورم و رسیدگی بیشتر به امور محرومان بر عهده مجلس حاضر است.

 

  • آیت الله خامنه ای: ارتباط واقعی مردم و مجلس تضمین کننده انقلاب و خط قانونگذاری در کشور خواهد بود.

 

  • آیت الله منتظری: در شرایط حساس کنونی طرح مسائل اختلافی که به وحدت کلمه ملت ضربه می زند حرام است.

 

  • سولیوان سفیر سابق آمریکا در ایران: این عراق بود که جنگ را آغاز کرد.

 

افتتاح دومین مجلس انقلاب

دومین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز با پیام امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با حضور آیت الله خامنه ای ریس جمهور، آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس اولین مجلس انقلاب، مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر اعضای هیئت دولت و جمعی از مقامات لشکری و کشور سفرا و کارادران درگیر کشور ها در جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

 

پیام تاریخی امام امت به نمایندگان مجلس

در مراسم گشایش دومین مجلس انقلاب پس از تعیین هیئت رئیسه سنی مجلس و گزارش حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور پیام امام خمینی قرائت شد.

دربخشی از پیام امام خمینی آمده است: مجلس محترم دوره اول گرچه کارهای بسیار ارزنده ای انجام داد و با کوشش و مشکلات فراوان از عهده وظایف خود به درآمد لکن تراکم مشکلات پس از انقلاب و خیانت های رژیم سابق آنچنان زیاد بود که قهراً بسیاری از مشکلات به عهده مجلس حاضر است، از آن جمله حل مسائل بسیار مهم اقتصادی و مبارزه با تورم و حل مسأله مسکن و زمین است و رسیدگی هر چه بیشتر به امور محرومان و قشرهای کم درآمد و از آن جمله افراد محترمی می باشند که در دستگاه های دولتی با حقوق محدود مشغول خدمت هستند، این کارمندان زحمتکش اکثر قریب به اتفاقشان درآمد دیگری ندارند و به حقیقت از قشر محروم هستند. چنانچه حل مسائل کشاورزی که از مهمات امور کشور است به عهده دولت با پشتیبانی مجلس است.

در ادامه این پیام آمده است: شک نیست که مجلس به همه امور کشور نظارت دارد و حق نمایندگان است که از هر انحراف و خلافی که از وزرا و ادارات می بینند به حکم قانونی جلوگیری کنند و دولت را تا حد استیضاح بکشانند، لکن فرق هاست بین نظارت و استیضاح و بین عیب جوئی و انتقام گیری و این فرق را همه کس پس از رجوع به وجدان خویش می فهمد.

این پیام می افزاید: شک نیست که مقدم بر هر چیز وحدت و انسجام خود حضرات نمایندگان و دست اندرکاران و پشتیبانی هر قشر از سایر اقشار است. امروز با وضع حاضر جهان نسبت به ایران، اختلافات و تفرقه در داخل هر قشر یا قشری با اقشار دیگر که ناچار به اقشار ملت نیز سرایت می کند سم مهلکی است که اول خود و در پی آن کشور و ملت و بالاتر از همه اسلام بزرگ را به خطر نابودی می کشاند و در عصر حاضر و وضع موجود گناهی عظیم تر و جنایتی هولناکتر از آن نخواهید یافت. حضرات علمای اعزام و ائمه جمعه کثرالله امثالهم توجه کنند که گاه یک جمله آنان یا یک مصاحبه و خطبه، جمهوری اسلامی را در سطح جهان زیر سؤال می برد و در داخل فاجعه می انگیزد و منشاء اختلاف و تفرقه می شود و موجب تضعیف سپاه و ارتش و سایر قوای مسلح می شود.(1)

 

تاکید رئیس جمهور بر ارتباط واقعی مردم و مجلس

پس از قرائت پیام امام خمینی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی گفت: مسائل توزیع عادلانه درآمدها، نظام پرداخت مالیاتی، تجارت خارجی، زمین های کشاورزی، مسئله مهاجرت، مسائل مربوط به فرهنگ و آموزش عالی در مجلس دوم باید پیگیری شود. رئیس جمهور تاکید کرد: ارتباط واقعی مردم و مجلس تضمین کننده انقلاب و خط قانونگذاری در کشور خواهد بود.(2)

 

تاکید آیت الله منتظری بر حفظ وحدت

گروهی از طلاب و روحانیون حوزه های علمیه قم، تهران، زنجان، گنبد و مسجد سلیمان با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: در شرایطی که شرق و غرب علیه اسلام و انقلاب متحد شده اند و هر روز به شکلی در منطقه تحریکاتی علیه ما و انقلاب اسلامی به عمل می آورند وظیفه همه افراد و اقشار بخصوص اهل منبر سخنرانان و روحانیون مخصوصا در ایام ماه مبارک رمضان سنگین است و نباید خدای ناکرده مسائل اختلافی به منبرها و جلسات عمومی کشیده شده و به آنها دامن زده شود.

آیت الله منتظری افزود: در چنین شرایطی که ما از هر وقت دیگری به اتحاد و وحدت کلمه و تفاهم نیروها با یکدیگر بیشتر نیازمندیم طرح مسائل اختلافی و تعقیب آنها روی منابر و در جلسات به شکلی که به وحدت کلمه ملت ما ضربه بزند حرام است.(3)

 

اعتراف به بی کفایتی صدام در جنگ با ایران

سولیوان سفیر سابق آمریکا در ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی ضمن اعتراض به طرز برخورد آمریکا با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: برداشت غلطی از این جنگ در آمریکا وجود دارد. عراق به ایران حمله نمود زیرا که فکر می کرد ایران ضعیف است و صدام می تواند استان نفت خیز خوزستان را تصرف کند.

وی افزود: این عراق بود که به ایران تجاوز کرد ولی آنها بی کفایتی خود را در پیروز شدن در جنگ نشان داده اند و حالا می خواهند جنگ متوقف بشود.(4)

منابع:

1. کیهان، 7 خرداد 63، ص 2
2. کیهان، 7 خرداد 63، ص 2
3. اطلاعات، 7 خرداد 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 7 خرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول