اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آتامبایف: هدف دولت تامین امنیت در انتخابات ریاست جمهوری است

رئیس جمهور قرقیزستان در جلسه شورای امنیت این کشور گفت: دولت باید صلح و امنیت شهروندان را در زمان انتخابات ریاست جمهوری تأمین کند.

آتامبایف: هدف دولت تامین امنیت در انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان امروز در جلسه شورای امنیت در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید صلح و امنیت شهروندان را در زمان انتخابات تأمین کند.

آتامبایف با اشاره به ‌اینکه نهادهای اجرای قانون باید برای تأمین نظم اجتماعی و امنیت در رقابت‌های ریاست جمهوری تمام اقدامات لازم را اتخاذ نمایند، اظهار داشت: دولت باید شرایط لازم را برای رأی دهی آزاد ایجاد کنند و در این دوره زمانی بسیار حساس و مهم باید صلح و امنیت شهروندان را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: در صورت شناسایی تلاش‌های مخرب باید افراد مرتبط را تحت تعقیب قانونی قرار داد.

در این جلسه مقامات بلند پایه دولتی از جمله «ساپار عیسی‌کاف» نخست وزیر، «چینی‌باف تورسون بیک اف» رئیس پارلمان، «تمیر جمعه‌قادراف» دبیر شورای امنیت قرقیزستان حضور داشتند.

این مقامات در مورد اوضاع داخلی کشور در زمان تبلیغات ریاست جمهوری و انجام اقدامات لازم در جهت برگزاری انتخابات از جمله تأمین امنیت ملی گزارش دادند.

آنان تأکید داشتند که تأمین امنیت ملی با در نظر گرفتن دستگیری «قانات عیسی‌یف» نماینده پارلمان به اتهام تلاش برای کودتا تقویت شد.

30 سپتامبر سال جاری قانات عیسی‌یف رهبر حزب «قرقیزستان» و طرفدار «اموربیک بابان‌اف» نخست وزیر اسبق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به اتهام تلاش‌ برای کودتا دستگیر شد.

انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان 15 اکتبر سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول