اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تذکر رئیس جمهور به وزیر نفت

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت در مورد تامین سوخت حرارتی داخلی رهنمودها و تذکراتی را به وزارت نفت ارائه کردند.

تذکر رئیس جمهور به وزیر نفت

رخدادهای 20 دی 63

چکیده:

  • رئیس جمهور برای تامین سوخت حرارتی مردم به وزارت نفت تذکر داد.

 

  • عراق بیمارستان گیلان غرب و روستاهای عین خوش و سرپل ذهاب را بمباران کرد.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: ما  باید  خاطرات و شعارهای انقلاب را همچنان زنده نگه داریم.

 

  • نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر خروج نیروهای این رژیم از جنوب لبنان تاکید کرد.

 

تذکر آیت الله خامنه ای به وزیر نفت

رئیس جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت در مورد تامین سوخت حرارتی داخلی رهنمودها و تذکراتی را به وزارت نفت ارائه کردند.

در جلسه دیروز هیئت دولت که به ریاست آیت الله خامنه ای تشکیل شد. ابتدا رویدادهای سیاسی و تحولات جاری داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در ادامه رئیس جمهور در مورد تامین سوخت حرارتی داخلی رهنمود و تذکراتی را به وزارت نفت ارائه نمودند. در این جلسه  پیشنهادات دستگاه های اجرائی مطرح و تعدادی از آنها نیز به تصویب دولت قرار گرفت. در نشست دیروز هیئت دولت همچنین مهندس موسوی نخست وزیر با اشاره به نقش دولت در سیاست گذاری کشور اظهار داشت: شرایط استثنایی مملکت ما در حال حاضر لزوم برنامه ریزی های دقیق و حسابگرانه ای را ایجاب می کند و در این رابطه با توجه به سیاست غلط اقتصادی که میراث رژیم گذشته می باشد فروش نفت از نظر دولت دارای اهمیت خاص می باشد. وی بر لزوم برخورد فعال وزارت نفت در این زمینه تاکید کرد. در این جلسه همچنین حجت الاسلام ری شهری وزیر اطلاعات ضمن تشریح چگونگی خنثی شدن توطئه هواپیماربایی اخیر در خرم آباد و دستگیری عاملان حادثه از همکاری مردم همیشه در صحنه تقدیر و تشکر نمود و یاداور شد که توطئه مذکور نیز با همیاری مردمی و تلاش ماموران اجرائی خنثی و مهار گردیده است.(1)

 

بمباران بیمارستان گیلان غرب

 هواپیماهای ارتش مزدور بعث عراق در ساعت 4 بعد از ظهر دیروز با بمباران وحشیانه 4 نقطه گیلان غرب بار دیگر تعدادی از هموطنانمان را به خاک و خون کشیدند.

بر اساس گزارش ها در این حمله ناجوانمردانه که بر خلاف تعهد عدم حمله به مناطق مسکونی و به دنبال بمباران روستاهای دشت آزادگان صورت گرفت 4 هواپیمای عراقی شهر گیلان غرب را هدف حمله هوائی قرار دادند و از جمله بیمارستان و میدان  شهر را بمباران کردند. طبق آخرین گزارش های دریافتی از مناطق بمباران شده تعداد تلفات این حمله ناجوانمردانه در حدود 50 شهید و مجروح اعلام شده و کار انتقال مجروحان  به بیمارستان ها هنوز ادامه دارد.(2)

 

دیدار اعضای ستاد دهه فجر با آیت الله موسوی اردبیلی

اعضای ستاد برگزار کنندگان دهه فجر با آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا یکی از مسئولین گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این ستاد در ایام دهه فجر را ارائه کرد. آنگاه آیت الله موسوی اردبیلی گفت: ما  باید  خاطرات و شعارهای انقلاب را همچنان زنده نگه داریم. دهه فجر باید حفظ شود و به طور چشم گیری نیز جلوه کند و نشانگر عظمت اسلام و فداکاری مردم عزیز ایران برای جهانیان شود .رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: یاداوری خاطره های دهه فجر باعث تداوم انقلاب اسلامی و حرکت این فکر به سوی کشورهای اسلامی و جوامع بشری است.(3)

 

تاکید لبنان بر ادامه مذاکرات با رژیم اسرائیل

رشید کرامی نخست وزیر لبنان دیروز در پایان اجلاس هفتگی کابینه این کشور گفت: ما خواهان ادامه مذاکرات با رژیم صهیونیستی در شهرک ناقوره هستیم. وی افزود: لبنان در انتظار پاسخ پیشنهادات خود در زمینه عقب نشینی نیروهای صهیونیستی است و از هر اقدامی که به مذاکرات ناقوره تحرک تازه ای ببخشد جانبداری می کند.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی به منظور بحث درباره خروج محدود نیروهای این رژیم از جنوب لبنان دیروز تشکیل جلسه داد. در این جلسه 10 تن از وزراء مهم کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهادت مربوط به خروج نیروهای این رژیم از بخش شمالی جنوب اشغال شده لبنان را مورد بررسی قرار دادند. شییمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی  نیز در این نشست بر خروج نیروهای این رژیم از جنوب لبنان تاکید کرد.

از سوی دیگر سخنگوی اتحادیه عرب نیز در باره مذاکرات ناقوره اظهار داشت: این اتحادیه معتقد است مذاکرات نظامی رژیم تلاویو و لبنان در ناقوره که به تعلیق درآمده است برای اشغالگران وسیله حل و فصل مناقشات بین دو طرف نیست بلکه پوششی برای این رژیم است که خود را خواهان صلح جلوه دهد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 20 دی 63، ص 12  
2. کیهان، 20 دی 63، ص 3
3. کیهان، 20 دی 63، ص 26
4. اطلاعات، 20 دی 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول