اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون «النصر»؛ فهرست «حیدر العبادی» برای شرکت در انتخابات عراق

منابع آگاه اعلام می‌کنند که نام فهرست انتخاباتی نخست‌وزیر کنونی عراق «النصر» است و قرار است وی با ائتلاف «الفتح» همپیمان شود.

فراکسیون «النصر»؛ فهرست «حیدر العبادی» برای شرکت در انتخابات عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر حمادة» مسئول اطلاع‌رسانی در دفتر نخست‌وزیری عراق در صفحه شخصی‌اش در «فیس‌بوک» نوشت که «حیدر العبادی» قصد دارد یک ائتلاف انتخاباتی فرا طائفه‌ای تشکیل دهد.

«NRT» به نقل از این مقام عراقی نوشت: نخست وزیر عراق قصد دارد یک فراکسیون ملی فراطائفه‌ای با نام «فراکسیون النصر» برای شرکت در انتخابات آتی تشکیل دهد و شمار زیادی از نامزدهای انتخاباتی و ائتلاف‌های عراقی از جمله نیروهای داوطلب نبرد با داعش به این فراکسیون خواهند پیوست .

بر اساس این گزارش، العبادی شرط پیوستن به این فراکسیون و شرکت در انتخابات را پایبندی افراد به دوری از سهم‌بندی در پست‌های دولتی اعلام کرده و خواستار انتخاب نامزدهای حرفه‌ای و مشارکت جوانان برای ساختن آینده‌ای وعده‌داده شده، است. ضمن اینکه فهرست انتخاباتی او شامل کلیه استان‌های عراقی می‌شود.

این در حالی است که پیش از این نیز، اخباری از همپیمانی العبادی با ائتلاف «الفتح» که احزاب «عصائب اهل الحق»، سازمان بدر، مجلس اعلای اسلامی و ...در آن حضور دارند، منتشر شده بود و گفته می‌شود که اعضای حزب «الدعوة» در دو فهرست انتخاباتی مجزا تحت رهبری العبادی و «نوری المالکی» در انتخابات آتی کشور شرکت خواهند کرد.

اخباری نیز از همپیمانان کُرد العبادی منتشر شده و گفته می‌شود که «برهم صالح» و «بافل طالبانی» نیز به احتمال زیاد با العبادی پیش یا پس از برگزاری انتخابات همپیمان می‌شوند.

انتخابات عراق قرار است در 12 می آینده برگزار شود هرچند که برخی طرف‌ها خواستار به تاخیر افتادن آن هستند اما نخست‌وزیر و بسیاری از مقامات ارشد کشور، بر ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر تاکید دارند.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول