اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا «اسماعیل هنیه» و جنبش «الصابرین» را تحریم کرد

آمریکا رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سه گروه فلسطینی و مصری را در فهرست تحریم قرار داد.

آمریکا «اسماعیل هنیه» و جنبش «الصابرین» را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا هم همزمان با صدور بیانیه‌ای هنیه را به ارتکاب اعمال تروریستی متهم کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «هنیه روابط نزدیکی با شاخه نظامی حماس دارد و طرفدار مبارزه مسلحانه از جمله علیه غیرنظامیان است. بر اساس گزارش‌ها، او در حملات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی مشارکت داشته است.»

آمریکا پیش از این در سال‌های 1997 و 2001 جنبش حماس را تحت دو قانون مجزا به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده بود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه جنبش حماس و الصابرین را به ارتباط با ایران متهم کرده و گفته است: «این تحریم‌ها، گروه‌ها و رهبران تروریستی، از جمله دو گروه تحت پشتیبانی و فرماندهی ایران، را که ثبات خاورمیانه را تهدید کرده، روند صلح را تضعیف کرده و به متحدان ما یعنی مصر و اسرائیل حمله می‌کنند، هدف قرار داده است.»

علاوه بر هنیه، آمریکا سه گروه را هم در فهرست تحریم قرار داده است. یکی از این گروه‌ها، جنبش «الصابرین» است که از گروه‌های مقاومت فلسطینی فعال در غزه به شمار می‌رود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره جنبش الصابرین ادعا شده است: «جنبش الصابرین یک گروه مورد حمایت ایران است که در سال 2014 تأسیس شد. این گروه عمدتا در غزه و کرانه باختری فعال است و تحت رهبری "هشام سالم" قرار دارد. جنبش الصابرین اقدامات تروریستی‌ای علیه اسرائیل انجام داده، رویکردی ضدآمریکایی دارد و اعضا و حامیان جهاد اسلامی فلسطین را جذب کرده است.»

نام دو جنبش «سواعد» (حسد) و «لواء الثوره» نیز که به اخوان‌المسلمین نزدیک بوده و در مصر فعال هستند هم در فهرست منتشر شده از سوی آمریکا به چشم می‌خورد.

پیش از این اندیشکده دست راستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» که روابط بسیار نزدیکی با دولت جدید آمریکا دارد، به کاخ سفید توصیه کرده بود این سه گروه را تحریم کند.

با اعمال این تحریم‌ها، اتباع آمریکا از معامله با هنیه و این سه سازمان منع می‌شوند. ضمنا هنیه و رهبران این سه سازمان تحریم‌شده، امکان ورود به آمریکا را نداشته و دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا بلوکه می‌شود.

تحریم هنیه اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که وی با ارسال نامه‌ای به رهبر انقلاب، بر ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «بی‌شک ایران با هدایت‌های بزرگوارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، برتری بزرگی در تقویت مجاهدین و ریشه‌دار کردن گزینه مقاومت و مبارزه در فلسطین داشته و خواهد داشت.»

جنبش حماس امروز در واکنش به تحریم هنیه، این اقدام آمریکا را نشانه «ناکامی فشارهای آمریکا به مقاومت فلسطین» دانست.

انتهای پیام/ق


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول