اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام نامزدی سفیر سابق لیبی در امارات برای انتخابات ریاست جمهوری جنجال درست کرد

اعلام آمادگی «عارف النایض» سفیر سابق لیبی در امارات برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی باز هم جنجال آفرید و منتقدان خواستار جلوگیری از نفوذ «مزدوران ابوظبی» در این کشور شدند.

اعلام نامزدی سفیر سابق لیبی در امارات برای انتخابات ریاست جمهوری جنجال درست کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عارف النایض» سفیر سابق لیبی در امارات اعلام کرد که به محض اعلام زمان رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری، در این انتخابات نامزد خواهد شد.

النایض در مصاحبه با روزنامه «الیوم‌ السابع» با اعلام آمادگی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی شد که تیم برجسته‌ای از جوانان و دیدگاه و برنامه کاملی در اختیار دارد.

وی همچنین ایفای نقش مصر در یکپارچه‌سازی ارتش لیبی و نیز نقش ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای وابسته به پارلمان لیبی در طبرق برای مبارزه با تروریسم و ایستادگی در برابر افراطی‌گری را ستود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، اعلام آمادگی النایض برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی موجی از انتقادات را به دنبال داشته است و بسیاری از فعالان با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی از النایض به عنوان «مرد شماره یک امارات در لیبی» و «مزدور ابوظبی» یاد کردند.

یکی از فعالان نوشت در این باره نوشت که «بهتر است لیبی را به نام امارات ثبت کنیم و خودمان را راحت کنیم!» و یکی دیگر از فعالان نیز نوشت «افرادی همانند النایض حتی در حد نگهبان ساختمان نیست.»

ارتباط قوی النایض با قذافی و دیدار با دحلان

عارف النایض از جمله شخصیت‌های جنجالی در لیبی است که ارتباط قوی با رژیم «معمر القذافی» دیکتاتور سابق لیبی داشت و پس از انقلاب لیبی نیز چندین مرکز تحقیقات در لیبی و امارات تأسیس کرد که گفته می‌شود این اقدام وی تنها برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های سیاسی‌اش است.

النایض در سال ۲۰۱۶ با «محمد دحلان» از رهبران سابق جنبش فتح فلسطین و مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و طی آن هماهنگی با شماری از شخصیت‌های رسانه‌ای لیبی برای آغاز تبلیغات علیه دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس صورت گرفت.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول