اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

90 درصد باغات و مزارع کشاورزی بیمه نیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی و باغات بیمه نشده‌اند، گفت: بیش از 90 درصد کشاورزان باغات و زمین‌های کشاورزی را بیمه نکرده‌اند.

90 درصد باغات و مزارع کشاورزی بیمه نیست

علی وقفچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در مورد نامه خود به رئیس جمهور اظهار داشت: نامه‌ای به رئیس جمهور در راستای رسیدگی به مشکل خسارت دیدگان بخش کشاورزی نوشته شده است که با توجه به افت درجه حرارت در اواسط فروردین‌ماه و سرمازدگی محصولات باغی، در این نامه ذکر شده است که چندین استان  در شمال غرب کشور درگیر این مشکل هستند تا در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی و باغات بیمه نشده‌اند، گفت: بیش از 90 درصد کشاورزان کشورمان باغات و زمین‌های کشاورزی خود را بیمه نکرده‌اند که این امر مشکل بزرگی است که باید بررسی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید با کشاورزان بیش از پیش همکاری و همراهی داشته باشند، تصریح کرد: بیمه‌های کشاورزی آن طور که باید همراه نیستند و دولت باید تصمیم اساسی برای رفع مشکلات کشاورزان بگیرد.  

وقفچی کشاورزی را یکی از شغل‌های پر خطر و ریسک‌پذیر خواند و افزود: باید برنامه‌های آموزشی مناسب عملی به کشاورزان مبنی بر مقابله با حوادث طبیعی و پیشگیری از خسارات احتمالی داده شود.

وی در ادامه با اشاره به نامه خود به رئیس جمهور در زمینه بررسی موارد افزایش تبعیض‌آمیز حقوق در برخی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: ما امروز معتقد به این هستیم که یکی از دلایلی که می‌تواند جامعه را به سوی عدالت اجتماعی متعادل هدایت کند، بحث یکسان‌سازی عملی حقوق برای همه کسانی است که از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقد هستیم که اگر این برنامه عملی شود، بدون شک عدالت اجتماعی در جامعه برقرار شده و بسیاری از ناهنجاری‌ها کم می‌شود.

وی با اشاره به وجود اختلاف دریافت حقوق بگیران در جامعه افزود: یکسان‌سازی حقوق دریافتی کارکنان دولتی در جامعه و در راس آن معلمان و فرهنگیان که فعالان آموزشی کشور هستند لازم و ضروری است.

وقفچی تاکید کرد: باید مبنای حقوق همه کارمندان و کارکنان دولت دریافتی و حقوق فرهنگیان باشد و با معیار حقوق معلمان به سایر کارمندان دولت توجه شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، اختلاف حقوق و مزایای دریافتی بین فرهنگیان با سایر کارمندان دولت را ناعادلانه خواند و افزود: با توجه به اینکه همه ما به نوعی درگیر و وابسته مباحث تربیتی به نظامی آموزشی هستیم باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول