اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

وزیر ارشاد و معاونش درگذشت حجت‌الاسلام احمدی را تسلیت گفتند

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت حجت الاسلام احمد احمدی آمده است: نقش آفرینی او در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و تلاش برای بازگشایی دانشگاه‌ها در ستاد انقلاب فرهنگی اوراق زرینی از دفتر زندگانی پرافتخار آن فقید سعید است .

وزیر ارشاد و معاونش درگذشت حجت‌الاسلام احمدی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان حکیم متاله، محقق ژرف اندیش و عالم متخلق، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی موجب تاثر و تاسف گردید.

آن شخصیت علمی کم نظیر، در عمر پرثمر خویش محضر بسیاری از بزرگان و عالمان را درک کرد و علاوه بر تلمذ در محضر حضرات آیات بروجردی و امام خمینی-رحمت الله علیهما- قریب به دو دهه با مفسر بزرگ معاصر علامه طباطبایی(ره) مانوس بود و از محضر نورانی ایشان کسب فیض نمود.

نقش آفرینی مرحوم دکتر احمدی در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و تلاش برای بازگشایی دانشگاه ها در ستاد انقلاب فرهنگی و بعدها حضور مستمر و موثر این شخصیت برجسته علمی و دانش آموخته فلسفه غرب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تاسیس دانشگاه تربیت مدرس با هدف تعلیم و پرورش استادان مبرز و شایسته، در کنار انبوه مقالات و تالیفات و فعالیت‌های ارزشمند علمی، تحقیقاتی و اجرایی و تربیت صدها شاگرد در دو نهاد حوزه و دانشگاه و سعی مجدانه و مدیریت ایشان در انتشار هزاران اثر علمی در انتشارات "سمت"، اوراق زرینی از دفتر زندگانی پرافتخار آن فقید سعید است که روشنی بخش و چراغ راه جویندگان حقیقت و معرفت خواهد بود.

اینجانب درگذشت این دانشمند بزرگ و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری معظم را به عموم هموطنان، به ویژه جامعه دانشگاهی و حوزوی و نیز خانواده مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و در آخرین روزهای ماه رحمت و مغفرت، از پیشگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت دارم.

* پیام تسلیت محسن جوادی برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی


معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را تسلیت گفت.

محسن جوادی با انتشار پیامی، درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی؛ استاد حوزه و دانشگاه؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت را تسلیت گفت.

متن پیام معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد بزرگوار حوزه و دانشگاه و چهره دلسوز فرهنگ و ادب ایران حضرت آیت الله دکتر احمد احمدی ، موجب تاسف و تاثر شدید شد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و فرهنگی کشور و به ویژه به خانواده آن مرحوم ، از خداون منان برای آن عالم ربانی ، مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل مسالت دارم.
من سالها در کلاس درس آن بزرگوار توفیق حضور داشته ام و علاوه بر استفاده علمی شاهد تلاش دلسوزانه ایشان برای ارتقای فرهنگ کشور بودم. وی علاوه بر توفیق در نشر صدها کتاب درسی در سازمان سمت ، در تاسیس برخی از مراکز دانشگاهی مانند مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم و تربیت علمی و معنوی تعداد زیادی از طلاب و دانشجویان نقش مهمی داشت. خداوند انشالله وی را که به تاسی از اولیای الهی زندگی پر نشاط و در عین حال ساده ای داشت مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار داده و در بهشت رضوان الهی مقام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول