اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان کمک‌های خود به «آنروا» را افزایش می‌دهد

در پی تصمیم آمریکا برای کاهش کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی ، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش کمک‌های خود به این سازمان را افزایش می‌دهد.

آلمان کمک‌های خود به «آنروا» را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان قصد دارد کمک‌های خود به سازمان کمک به فلسطین وابسته به سازمان ملل متحد افزایش دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، آمریکا کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» را میزان قابل توجهی کاهش داده است و صندوق سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان تقریبا دیگر پولی ندارد. در این شرایط «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از افزایش مبلغ اختصاصی در سطحی قابل توجه خبر داده است.

در نامه‌ای که ماس برای همتایان اروپایی خود نوشته به این موضوع اشاره شده است. البته با توجه به اینکه کسری بودجه این نهاد ۲۱۷ میلیون دلار ارزیابی شده انتظار می‌رود که اروپایی‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

امسال برلین ۸۱ میلیون یورو به آنروا اختصاص داده است و ماس به این نکته اشاره نکرده که چه میزان بیشتر به این سازمان پرداخته خواهد شد. این سازمان در سال ۱۹۴۹ تاسیس شده است و بر طبق اطلاعات موجود، بیش از ۵ میلیون فلسطینی در فلسطین، سوریه، اردن و لبنان را حمایت  می‌کند. سخت‌ترین قسمت فعالیت‌های آن رساندن موادغذایی برای افرادی است که در نوار غزه ساکن هستند.

بر طبق اطلاعاتی که سازمان‌های حقوق‌بشری در اختیار دارند، شرایط زندگی حدود دو میلیون ساکن این منطقه در معرض خطر قرار دارد. قطع شدن برق و آلودگی آب و بیکاری بالا از جمله مسایلی هستند که ساکنین غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

همزمان با تصمیم آمریکا برای کاهش کمک‌های مالی (آنروا)، اردن تحرکاتی در سطح عربی و بین‌المللی برای رفع کسری بودجه آنروا آغاز کرد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد بزودی تغییرهایی را در سیاست‌های مرتبط با مسئله آوارگان فلسطین و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل  اعلام کند. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری مدعی شد که دولت آمریکا در گزارشی که قرار است ابتدای ماه سپتامبر منتشر شود، تعداد آوارگان فلسطینی را نیم میلیون نفر به رسمیت بشناسد، چیزی که حدود یک دهم رقم اعلام شده از طرف سازمان ملل است.

دولت ترامپ همچنین اعلام خواهد کرد که تعریف آنروا از عبارت «آواره فلسطینی» را دیگر قبول نخواهد داشت، تعریفی که می‌گوید آوارگی فلسطینیان نسل به نسل انتقال می‌یابد.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول