اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان انتظامی قضات:

تعارفی در برخورد با قضات متخلف نداریم/ شناسایی و ارتقای قضات توانمند

دادستان انتظامی قضات با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد افرادی که به خطا می‎روند در دستگاه قضایی بمانند، گفت: در برخورد با قضات متخلف، تعارف نداریم.

تعارفی در برخورد با قضات متخلف نداریم/ شناسایی و ارتقای قضات توانمند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد موحدی‎آزاد در آیین تجلیل از قضات نمونه گلستان با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد افرادی که به خطا می‎روند در دستگاه قضایی بمانند، اظهار کرد: همانگونه که در برخورد با قضات متخلف، تعارف نداریم از قضات شریف و توانمند دستگاه قضایی نیز تجلیل می‌کنیم.

وی از اجرای طرح شناسایی و ارتقای قضات توانمند خبر داد و افزود: در قالب این طرح، بازرسانی از دادستانی انتظامی قضات، محسوس و نامحسوس به همه حوزه‎های قضایی کشور، سرکشی می‎کنند و با بررسی پرونده‎ها و آرای صادر شده از سوی قضات، قضات توانمند و برجسته را شناسایی و برای ارتقاء و تقدیر به رئیس محترم قوه قضاییه معرفی می‎کنند.

دادستان انتظامی قضات افزود: سال 1395 بیش از سه هزار قاضی در کشور شناسایی و تقدیر شدند و بانک اطلاعاتی سال 1396 نیز درحال تکمیل است.

موحدی‌آزاد با برشمردن مصادیق تخلف قضایی در پرونده‎ها گفت: مهم‎ترین تکلیف شرعی قضات، رسیدگی عادلانه و صدور حکم به‎حق است و باید همکاران قضایی ما مراقب باشند در عین تلاش برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‎ها، کیفیت را فدای سرعت نکنند.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: عاشورا دانشگاه پرورش انسان‎های عدالت‎طلب است و این ماه فرصت مناسبی است تا بار دیگر فرهنگ عاشورا را مرور کنیم.

علی رنجبر معاون دادستان انتظامی کشور در امور نظارت و ارزشیابی قضات نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از 10 درصد قضات کشور را تشویق کرده‎ایم و هم‎اکنون همه قضات کارنامه قضایی دارند که رفتار، مدیریت پرونده‎ها و رسیدگی قضایی در این کارنامه مدنظر قرار می‎گیرد و افرادی که نمره بالای 70 از 100 را دریافت کنند علاوه‎بر تقدیر ارتقای سمت هم خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این جلسه با تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: با تلاش جهادی همکاران دادگستری استان تعداد پرونده‎های مسن پرونده‎های بیشتر از دو سال در محاکم مانده باشند)، در پنج ماهه امسال 31 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

هادی هاشمیان افزود: با برنامه‌های پیشگیری انجام شده و  بسیج همه ظرفیت‎های استان مانند ریش‌سفیدان، اساتید دانشگاه و روحانیون شیعه و سنی در سال‎های اخیر شاهد روند کاهش جرایم خشن در استان هستیم.

به گفته وی کاهش حدود 9 درصدی ضرب و جرح و پنج درصدی تهدید از ابتدای امسال تاکنون، نشان از موفقیت تلاش‎های انجام شده در استان است.

این مقام قضایی با بیان اینکه گلستان از استان‎های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین زندان است، گفت: امسال صدور آرای جایگزین حبس 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم از 20 نفر از قضات دادگستری استان گلستان، جعفرابراهیم‎نیا روشن، سید محمدجواد ابراهیمی، محمود اسپانلو، محمد انصاریان، محمد تاجیکی بالاجلینی، سیداحمد حسینی، سید سعید حسینی، علیرضا رمضانی، محمدجواد شعبانی حاجی، محمدعلی صادقی، سید باقر طباطبائی، رمضانعلی عابدی، حجت‎الاسلام باقری، ابراهیم کاهه، محمدرضا مجیدی، یوسف مومنی‎کشتلی، محمدحسین نوبخت، عبدالباسط نوری‎زاد و علی یزدانی تقدیر شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول