اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دویچه‌وله بررسی کرد

راست‌گرایان گام به گام به تصاحب کرسی‌های پارلمان اروپا نزدیکتر می‌شوند

در پی دیدار روز گذشته وزیر کشور ایتالیا در بروکسل با مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا، بیش از پیش مشخص شد که راست‌گرایان می کوشند در انتخابات پارلمانی سال آینده بیشترین کرسی را کسب کنند.

راست‌گرایان گام به گام به تصاحب کرسی‌های پارلمان اروپا نزدیکتر می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا گفت که انتخابات پارلمانی اروپا که ماه می پیش رو برگزار می شود، فرصت مناسبی است تا راست گرایان بتوانند بیشترین کرسی‌های پارلمان را به دست آوردند.

بنابر گزارش دویچه وله، سالوینی روز شنبه در جریان نشستی  سیاسی اقتصادی در  شهر «چرنوبیو» واقع در شمال ایتالیا در این مورد گفت: «انتخابات فرصتی برای تغییری تاریخی و آخرین شانس برای حفظ اروپاست. ما تلاش می‌کنیم تا اصلی‌ترین گروه در پارلمان اروپا باشیم و ماجرای غم‌انگیز مربوط به سوسیالیست‌ها که بی‌کاری و عدم امنیت را به دنبال داشتند را فراموش کنیم.»

 این سیاستمدار جنجالی ایتالیایی که از زمان روی کار آمدن، همواره خبر‌ساز بوده است یک روز پس از ملاقات وی با «استیو بنن» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که رویکردهای راست‌گرایانه او نیز شهرت دارد، چنین موضع‌گیری کرد.بنن در تلاش است تا راست‌گرایان را در اروپا تقویت کند. هدف از این دیدار هم متحد کردن راست‌گرایان در سراسر اروپا اعلام شده تا به این وسیله سیاست‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در زمینه همگرایی خنثی شوند.

براساس این گزارش، بنن در بروکسل بنیادی به نام «جنبش» تاسیس کرده است. «میشل مدریکامن» رئیس اجرایی این جنبش از حضور سالوینی استقبال کرد و اعلام کرد که حضور وزیر ایتالیایی در هیئت مدیره حاکی از این است که  (این جنبش) محلی  برای متحد کردن جنبش‌های پوپولیستی در اروپاست. به گفته بنن، در صورت موفقیت این نهاد، گستره فعالیت آن در سال ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد.

مدریکامن همچنین گفت که اعضای این جنبش در بروکسل تشکیل جلسه دادند تا دیدگاه خود را در راستای تشکیل قدرتی مسدود کننده به هم نزدیک کنند.

این در حالی است که «جورجیا ملونی» رهبر جنبش برادران ایتالیا که حزبی محافظه‌کار محسوب می‌شود هم روز جمعه گفته بود که به جنبش بنن می‌پیوندد وی همچنین اعلام کرده بود که هم بنن و هم سالوینی قصد دارند تا در تجمع حزب ملونی که اواخر سپتامیر در رم برگزار می شود، سخنرانی کنند.

در جریان نشست در شهر چرنوبیو، «خیرت ویلدرز» سیاستمدار اسلام ستیز هلندی هم حضور داشت و تصویری از خود را به  در شبکه احتماعی توئیتر منتشر کرد که وی به همراه دکتر «جاکوب فرانکل» رئیس بانک جهانی جی. پی. مورگان و رئیس پیشین بانک اسرائیل دیده می‌شوند.

سالوینی در ماه آگوست با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان دیدار کرده بود و دو طرف توافق کرده بودند در زمینه مخالفت با سیاست‌های مخالف پذیرش پناهجویان موضع واحدی اتخاذ کنند. البته این را هم نباید از نظر دور داشت که احزاب محافظه‌کار اصلی اعلام کرده‌اند که از وجود حزب «لیگ» به رهبری سالوینی استقبال نمی‌کنند. «گونتر اوترینگ» کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا در جریان گفت‌وگو با «لارپوبلیکا» به این موضوع اشاره کرده بود و گفت که سیاست‌های این احزاب در راستای ارزش‌های آنان نیست.

بنن رابطه خود را با «نایجل فاراژ» رهبر حزب استقلال انگلیس هم گسترش داده است اما در میان احزاب و چهره های پوپولیست،  حزب آلترناتیو برای آلمان  (AFD)چندان از این حزب استقبال نکرده است. البته اگرچه حزب آلترناتیو برای آلمان دریافت کمک از بنیاد بنن را در جریان مبارزات انتخاباتی خود رد کرد کرده، اما «آلیس ویدل» معاون رئیس این حزب که از چهره‌های شناخته شده این حزب است، در جریان کنفرانسی در سوئیس تلاش کرد که از مشاوره بنن بهره‌مند شود. ویدل راهبرد بنن را هیجان‌انگیز و بلندپروازانه توصیف کرد.

هدف بنن در اروپا ایجاد بلوکی بزرگ متشکل از سیاستمداران راستگرا در پارلمان اروپاست و وی می‌گوید که تلاش می‌کند این بلوک در انتخابات سال آینده تا یک سوم کرسی‌های پارلمان اروپا را از آن خود کند. در صورت تحقق این هدف، بنن می‌تواند بسیاری از روندهای پارلمانی در اروپا را مختل کند.

انتخابات پارلمانی اروپا هر ۵ سال یکبار برگزار می شود و قرار است انتخابات بعدی سال ۲۰۱۹ برگزار شود.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول