اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد

رشد بیش از 7 درصدی مصرف برق در سال/ تأمین برق مطمئن اولویت دارد

مدیرعامل شرکت توانیر از رشد بیش از هفت درصدی مصرف برق در سال خبر داد و گفت:‌تأمین برق مطمئن برای سراسر کشور اولویت دارد.

رشد بیش از 7 درصدی مصرف برق در سال/ تأمین برق مطمئن اولویت دارد

محمدحسن متولی‌زاده در حاشیه آیینی که در آن هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به استان سمنان 20 پروژه شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اعتباری معادل 314 میلیارد و 611 میلیون ریال افتتاح شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: عملکرد 40 ساله صنعت برق بسیار مطلوب و درخشان بوده است.

وی افزود:‌ خداوند متعال را شاکر هستیم که توفیق خدمت در عرصه برق‌رسانی به مردم شریف میهن اسلامی‌مان را به ما عنایت کرد و باید در این راه نهایت تلاش را داشت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به رشد سالانه بالای هفت درصدی در مصرف برق در کشورمان افزود:‌ به‌منظور تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان انرژی الکتریکی،‌ باید در مدیریت توأمان عرضه و تقاضا تلاشی بیشتر به عمل آید.

متولی‌زاده یکی از شاخصه‌های مطلوب استان سمنان در بخش انرژی الکتریکی را مصرف بیش از 65 درصد برق در بخش تولید و صنعت دانست و اظهار داشت:‌ این ویژگی، استان سمنان را در زمینه مصرف برق از دیگر استان‌ها ممتاز کرده است.

مجید وفایی، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای سمنان نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به 20 پروژه قابل افتتاح این شرکت بیان داشت: سه پروژه در توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و 17 پروژه اصلاح و بهینه‌سازی تأسیسات انتقال و فوق توزیع این شرکت بهره‌برداری شد.

وفایی گفت: پروژه احداث پست 20/63 کیلوولت البرز شاهرود با اعتباری معادل 150 میلیارد ریال و با هدف تأمین برق پروژه مسکن مهر در شهرستان شاهرود، ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید خانگی از قبیل پروژه مسکن مهر خودساز، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات و افزایش قابلیت مانور انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به پروژه احداث بی راکتور در پست 63/400 کیلوولت میامی افزود: پروژه فوق به‌منظور افزایش ضریب قدرت و انتقال اقتصادی انرژی الکتریکی، حفظ ولتاژ شبکه در محدوده قابل قبول و در حد سطح عایقی سیستم، کاهش اضافه ولتاژهای ناشی از کاپاسیتانس بالای خط در زمان‌های کم باری و بی‌باری و نهایتاً بهبود پایداری استاتیکی و دینامیکی شبکه و با هزینه‌ای حدود 115 میلیارد ریال احداث شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای سمنان، پروژه افزایش ظرفیت پست 20/63 کیلوولت شهید میرحاج سمنان را از دیگر پروژه‌ها دانست که برای آن 45 میلیارد ریال هزینه شده است و افزود: از اهداف این پروژه، کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه است.

وی با اشاره به پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی تأسیسات انتقال و فوق توزیع در شهرهای سمنان، گرمسار، آرادان، سرخه، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی افزود: 17 پروژه در بخش اصلاح و بهینه‌سازی تأسیسات انتقال و فوق توزیع در تمامی شهرهای استان با اعتباری بیش از چهار میلیارد و 611 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول