اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال خبر داد

تکمیل تونل شرقی البرز در آزادراه تهران - شمال تا پایان سال

نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال گفت:‌ عملیات حفاری در تونل شرقی البرز به پایان رسید و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل لاینینگ، این تونل تا پایان سال آماده شود.

تکمیل تونل شرقی البرز در آزادراه تهران - شمال تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم پایان عملیات حفاری تونل شرقی البرز امروز در آزادراه تهران - شمال با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان، جمعی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و بنیاد برگزار شد. 

در این مراسم، نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر شامل سه رشته تونل یعنی تونل رفت، تونل برگشت و تونل دسترسی است. 

خواجه دلویی افزود: در هر ۶۰۰ متر از مسیر تونل، دستک ارتباط بین تونل‌های اصلی و تونل‌های دسترسی وجود دارد و قطر تونل اصلی ۱۳ متر است. 

وی اظهار داشت: ۱۲ پارکینگ در کناره مسیر تونل پیش‌بینی شده است و شیب تونل ۰.۶ تا یک درصد است. 

نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال افزود: عرض تمام شده تونل ۱۰ متر و ارتفاع تمام شده در تاج ۹.۲ است؛ این تونل بعد از منطقه یک که مسیر را ۶۰ متر کوتاه‌تر می‌کند، مسیر آزادراه را ۶ کیلومتر کوتاه‌تر کرده و مناطق صعب‌العبور را حذف می‌کند. 

نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه سنسورهای حساسیت گاز، شیر آب، بادسنج و دیگر مصادیق ایمنی در این تونل مورد توجه بوده است، گفت: با همکاری مشاوران ایرانی و ایتالیایی، اتصال دو طرف تونل شرقی البرز به خوبی انجام شد. 

خواجه دلویی اظهار داشت:‌همچنین لاینینگ تونل به صورت هم‌زمان پیش رفته است و تا چند ماه آینده مسیر لاینینگ کلا تمام می‌شود. 

وی اظهار داشت: این تونل طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود و دو جبهه شمالی و جنوبی البرز را به یکدیگر متصل می‌کند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، همچنین رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: توان واقعی مهندسی کشور در آزادراه تهران - شمال نمود واقعی خود را نشان می‌دهد. 

محمد سعیدی‌کیا با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال دانشگاهی عملیاتی و اجرایی برای راه‌سازی است، گفت: سرعت و دقت کار و به کارگیری تکنولوژی روز در این آزادراه از مزایای آن است و نشان از دانش فنی بالا دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول