به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم پایان عملیات حفاری تونل شرقی البرز امروز در آزادراه تهران - شمال با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان، جمعی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و بنیاد برگزار شد.
در این مراسم، نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر شامل سه رشته تونل یعنی تونل رفت، تونل برگشت و تونل دسترسی است.
خواجه دلویی افزود: در هر ۶۰۰ متر از مسیر تونل، دستک ارتباط بین تونلهای اصلی و تونلهای دسترسی وجود دارد و قطر تونل اصلی ۱۳ متر است.
وی اظهار داشت: ۱۲ پارکینگ در کناره مسیر تونل پیشبینی شده است و شیب تونل ۰.۶ تا یک درصد است.
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال افزود: عرض تمام شده تونل ۱۰ متر و ارتفاع تمام شده در تاج ۹.۲ است؛ این تونل بعد از منطقه یک که مسیر را ۶۰ متر کوتاهتر میکند، مسیر آزادراه را ۶ کیلومتر کوتاهتر کرده و مناطق صعبالعبور را حذف میکند.
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه سنسورهای حساسیت گاز، شیر آب، بادسنج و دیگر مصادیق ایمنی در این تونل مورد توجه بوده است، گفت: با همکاری مشاوران ایرانی و ایتالیایی، اتصال دو طرف تونل شرقی البرز به خوبی انجام شد.
خواجه دلویی اظهار داشت:همچنین لاینینگ تونل به صورت همزمان پیش رفته است و تا چند ماه آینده مسیر لاینینگ کلا تمام میشود.
وی اظهار داشت: این تونل طولانیترین تونل جادهای کشور محسوب میشود و دو جبهه شمالی و جنوبی البرز را به یکدیگر متصل میکند.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، همچنین رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: توان واقعی مهندسی کشور در آزادراه تهران - شمال نمود واقعی خود را نشان میدهد.
محمد سعیدیکیا با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال دانشگاهی عملیاتی و اجرایی برای راهسازی است، گفت: سرعت و دقت کار و به کارگیری تکنولوژی روز در این آزادراه از مزایای آن است و نشان از دانش فنی بالا دارد.
انتهای پیام/