اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلفات بالای ائتلاف سعودی در عملیات‌های ارتش یمن در 24 ساعت اخیر

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عملیات‌های زمینی و شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای خود خسارت‌های جانی قابل توجهی به ائتلاف سعودی-اماراتی طی 24 ساعت اخیر وارد کردند.

تلفات بالای ائتلاف سعودی در عملیات‌های ارتش یمن در 24 ساعت اخیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در عملیات‌‌های 24 ساعت گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیز عملیات یگان توپخانه و موشکی، تعدادی از «مزدوران ائتلاف سعودی-آمریکایی»، کشته و زخمی شدند.

منابع یمنی، از شبه‌نظامیان وابسته به عربستان به «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، «مزدوران» و «منافقان» یاد می‌کنند. در خبرهای امروز، مجموع تلفات ائتلاف اعلام نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، طی عملیات هجومی ارتش به پایگاهی تازه تأسیس در «نهوقه» واقع در نجران در جنوب غرب عربستان سعودی، تعدادی از نظامیان سعودی کشته و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین یگان مهندسی ارتش یمن دو خوردروی نظامی را در کمینی در پایگاه «الطلعه» هدف قرار داد که منجر به زخمی و کشته شدن تمام افراد حاضر در آن شد.

در جیزان (جنوب عربستان/شمال یمن) نیز ارتش و کمیته‌های مردمی، پایگاه «ثاهر الجمل» در «جبل قیس» را هدف قرار گرفتند و خسارت‌های جانی و مالی به ائتلاف متجاوز وارد کردند.

اما در جبهه ساحل غربی یمن (استان الحدیده)، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، در حمله ارتش یمن به مواضعشان در کیلومتر 16 جاده الحدیده-صنعاء،  متحمل خسارت‌های جانی شدند و یگان مهندسی آنها در «الجبلیه» منهدم شد.

در ادامه ناکامی‌های ائتلاف سعودی، تعداد دیگری از آنها طی حمله‌ای به مواضعشان در «حیفان» در استان تعز در جنوب غرب یمن کشته و زخمی شدند و یک خودروی نظامی هم منهدم شد.

وضعیت ائتلاف در جنوب غرب یمن از جمله در مناطق «المفالیس» حیفان، «تبیشعه» در «جبل حبشی»، «المصلوب» در جوف، «العقبه» در «خب و الشعف» نیز به همین منوال است و طی عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضع آنها، بسیاری از «مزدوران» کشته و زخمی شدند.

بنا به اعلام منابع آگاه، ارتش یمن یک فروند موشک «کاتیوشا» در محل تجمع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف، در «مجمع‌الحزم» نیز شلیک کردند. طی عملیات هجومی به مواضع مزدوران در شهرستان «نهم» در شمال غرب یمن نیز تعداد بسیاری از آنها کشته شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول